  • Data: 2003-02-19 10:19:28
    Temat: Re: czy moge sama sobie przekazac sprzet?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 17 Feb 2003, Katarzyna Kozlowska wrote:

    >+ Ok, moze zle zaczelam

    Owszem: najlepiej zaczynać tekstem który cytujesz o później
    go komentować :)

    >+ - prowadze jednoosobowa dzialalnosc gospodarcza.
    >+ Komputer nabylam jeszcze przed jej zalozeniem. Chcialam go "przekazac"
    >+ swojej firmie, zeby wliczyc go w koszty prowadzonej dzialalnosci. Mam sama
    >+ sobie napisac jakis dokument przekazania i okreslic w nim wartosc poczatkowa
    >+ sprzetu? Czy jest to jakos sprecyzowane?

    Owszem, są dwa przypadki pierwszego kroku postępowania i dla przypadku
    drugiego dwie opinie :)

    I krok (wycena).
    1. Nie masz rachunków.
    Wyceniasz wg "wartości rynkowej". Osobiście po takiej wycenie
    schowałem do archiwum cenniki sprzętu (w tym nowego) porównywalnej
    klasy. Przechodzisz do II
    2. Masz rachunki.
    Opinia 1: postępujesz jak w 1.
    Opinia 2: zgodnie z literalną treścią ustawy wyceniasz wg rachunków
    (biorąc faktycznie zapłaconą wartość brutto).
    Odmiana opinii 2: od wartości z rachunków usiłujesz odliczyć
    wirtualną amortyzację (wg mnie brak podstaw - amortyzacja jest
    odliczana tylko przy "używaniu w DG" - również o ile nie
    stanowi KUP, np. przy ryczałcie)
    II. Patrzysz czy wartość przekracza 3500 zł
    1. Jeśli tak - zaliczasz do ŚT i czytasz w archiwum *.podatki jaki
    najlepszy rodzaj amortyzacji wylosować :>
    2. Jeśli nie - zaliczasz do ŚT i jw *lub* zaliczasz do ŚT i wrzucasz
    w amortyzację jednorazową *lub* zaliczasz do wyposażenia
    3. Jeśli nie zaliczasz do ŚT to patrzysz czy przekracza 1500zł
    Jeśli tak - wpisujesz do EW.
    Jeśli nie - według uznania wpisujesz do EW albo i nie, tak i tak
    stanowi koszt.

    >+ Co powinnam zrobic, aby wprowadzic komputer na stan firmy?

    Wybrać z powyższych :)

    pzdr, Gotfryd