  • Data: 2002-08-15 23:11:52
    Temat: Re: czy dopłacać?
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 15 Aug 2002, Karol wrote:

    >+ Użytkownik "ESka" <e...@w...pl> [...]
    >+ > Ja bym nie dopłacała. Jeżeli firma się pomyliła jej strata, powinna
    >+ > wystawić
    >+ > korektę na 22% VAT, ale pomniejszając sobie kwotę netto. Takie jest
    >+ > podejście urzędów skarbowych.
    >+
    >+ To teraz Urzędy Skarbowe tworzą prawo w Polsce?

    Ostatnio modne jest określenie "kreatywne" :), to trzeba
    by powiedzieć że tylko kreatywnie interpretują ;)
    A na poważnie to acz zarzut twój słusznym jest, to gdzieś
    na pewno widziałem zapis że tak należy postępować (tj.
    sprzedawca powinien zapodać kwotę brutto, a jak zapomni
    lub źle wyliczy to zapłacić 'z własnej częśći'): tylko
    nie pamiętam gdzie toto widziałem :( (UoVAT ? Ale za późno
    [tj. za wcześnie !] żeby chciało mi się szukać !)
    To że ew. bazowanie na ww zapisie można uznać za niezbyt
    uczciwe wobec kontrahenta, a także to że można samemu
    dostać "po palcach" :> (więc lepiej *nie korzystać*
    z takich pomysłów - to już inna sprawa :) !

    Pozdrowienia, Gotfryd