eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiczegos nie rozumiem - czl.spoldzielni platnikiem CIT ? › Re: czegos nie rozumiem - czl.spoldzielni platnikiem CIT ?
  • Data: 2004-01-05 22:14:59
    Temat: Re: czegos nie rozumiem - czl.spoldzielni platnikiem CIT ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 5 Jan 2004, news wrote:
    [...]
    >+ I tu mam problem ze zrozumieniem - czy znaczy to ze ja jako spoldzielca
    >+ (czlonek tej spoldzielni) bede opodatkowany z tytulu dochodow spoldzielni ?
    >+ Przeciez ja ponosze same koszty (czyt. oplaty za mieszkanie)

    Prawdopodobnie spółdzielnia ma "jakieś" źródła dochodu: lokal
    na sklep wynajmuje, ciepło jeszcze komuś z własnej ciepłowni
    dostarcza 'albo cóś podobnego' :)
    No i jak źródło się przerzedzi - to i "kasy" ubędzie, ktoś musi
    dołożyć.
    To iż podatek jest jakoby dopiero od 2004 r mnie zaskakuje - przy
    okazji dyskusji "VAT a wspólnota" zapodawałem omówienie w GP
    z którego wynikało że spółdzielnie "od zawsze" (no, bez przesady :))
    muszą rozliczać CIT !!

    >+ jakiego powodu mam byc dodatkowo obciazony podatkiem ? Przeciez nawet jesli
    >+ spoldzielnia generuje zyski (dochody) to przeciez w zaden sposob nie
    >+ przeklada sie to na zmniejszenie oplat jakie wnosze na rzecz spoldzielni..

    Jak to nie ?? A co spółdzielnia z nimi robi, jak nie przeznacza
    na pokrycie kosztów spółdzielni właśnie ?? (owszem, w tym wypłat
    dla zarządu :)).

    >+ Czy ktos moglby mi przyblizyc o co tu chodzi ?

    Ty mi wyjaśnij co twoim zdaniem sp-nia robi z dochodami, to będziemy
    mądrzejsi :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (mała wspólnota)