  • Data: 2005-12-22 09:09:53
    Temat: Re: czas pracy - jak to policzyć
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 22 Dec 2005, cef wrote:

    > Oooooo!
    > Chcesz powiedzieć, że jak firma wysyła mnie
    > o ósmej rano służbowo POCIĄGIEM do Krakowa
    > i dojeżdżam tam na 11.30 i moje spotkanie
    > z partnerem handlowym trwa godzinę i o 12.30
    > ruszam w drogę powrotną i docieram do firmy o 16.00
    > to chcesz powiedzieć, że mam 6 godzin do odpracowania???

    A z czego wniosek że masz "do odpracowania" ?
    Jak pracodawca każe ci w ramach obowiązków służbowych czekać
    na kontrahenta (i de facto nic nie robić) to też ci pensja
    nie przysługuje czy jak ?
    IMO jak z umowy wynika że stawiasz do dyspozycji pracodawcy
    8 godzin to poza przypadkiem niewykonywania pracy z powodu
    przestoju (uregulowanego w zależności od powodu po stronie
    pracodawcy albo pracownika w art. 80 i 81 KP) wykonywanie
    poleceń pracodawcy kwalifikuje się jako "czas pracy".
    Co nie oznacza wykonywania pracy.
    Może jeszcze lepiej: pracodawca zwalnia pracownika i poleca
    mu powstrzymanie się od wykonywania obowiązków (albo wręcz
    zakazuje wejścia na teren zakładu) - co z pensją w okresie
    wypowiedzenia ?

    IMHO - owszem, nie pracujesz :) ale to nie powód żebyś nie
    dostał wynagrodzenia. W odróżnieniu od umowy o dzieło przy
    umowie o pracę NIE płaci się za "efekt" !!
    Zgadza sie ?
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd