  • Data: 2005-12-22 08:10:44
    Temat: Re: czas pracy - jak to policzyć
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 21 Dec 2005, it was written:

    > Witam.
    > Już kiedyś pytałem o to na grupie ale nic sensownego się nie dowiedzialem

    ...bo nie ma "oczywistej" odpowiedzi :|
    Zaplątanie z poplątaniem (w przepisach) jest spore.
    Przepisu szczegółowego wyjaśniającego stan - chyba nie ma :(
    Powód:

    > sytuacja jest taka: codziennie dojeżdza do 3 klientów i w sumie robi 150 km.
    > Czy do jego czasu pracy wlicza się czas dojazdu? Czy tylko czas pracy?

    ...kto robi za kierowcę w czasie dojazdu ?
    Jak ktoś jedzie np. pociągiem to rzadko czyni to w roli maszynisty,
    częściej pasażera ;) - i wtedy przyjmuje się że w ramach czasu
    przejazdu *nie* pracuje.
    Czy można przyjąć że nie pracuje kiedy *on* jedzie...
    To miałoby zresztą dwie konsekwencje: 1. pracuje, a więc liczy się
    do czasu pracy, 2. pracuje, a więc nie przysługuje wtedy dieta (takie
    stanowisko zajmują USy wobec kierowców !)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)