eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkico wpisać do KPIR w miesiącu, gdy brak przychodów i kosztów ? › Re: co wpisać do KPIR w miesiącu, gdy brak przychodów i kosztów ?
  • Data: 2012-01-28 20:24:23
    Temat: Re: co wpisać do KPIR w miesiącu, gdy brak przychodów i kosztów ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 28 Jan 2012, Ula wrote:

> [...]
    > a ponadto:
    > 1. Każdy miesiąc od nowej strony
    > 2. Na końcu miesiąca podsumowanie
    > 3. Reszta ostatniej strony wykreślona
    > nowy miesiąc jak w punkcie 1.
    >
    > Remanent końcowy po podsumowaniu grudnia, jako ekstra pozycja.
    >
    > Na koniec zestawienie miesięczne, suma i ustalenie dochodu z uwzględnieniem
    > remanentów.
    >
    > I teraz nie wiem, jak wpisywać puste miesiące. wykreślić kartę, i wpisać, że
    > brak obrotów ?
    > Czy może nie rozdzielać miesięcy, tylko księgę prowadzić w sposób ciągły, (tak

    Jest.
    Załącznik nakazuje:
    - podkreślić podsumowania każdego miesiąca
    - o ile nie chce się marnować strony na "sumę sum" ;) dokładać dodatkowy
    wiersz z sumą narastającą od początku roku

    Ale IMO *nie* zabrania wpisywania pod podsumowaniem dalszego ciągu
    dotyczącego już kolejnego miesiąca.

    > ale nadal nie wiem jak ująć informację, że w
    > danym miesiącu nic się nie działo, będą tylko trzy podsumowania (luty, marzec,
    > kwiecień).

    IMO podsumowania powinny być:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,13,13,721,50
    031,20110101,podatkowa-ksiega-przychodow-i-rozchodow
    .html
    p.18

    Ja bym skorzystał z poprzedniego punktu (17) i zrobił linię zawierającą
    tylko i wyłącznie wpis że w miesiącu nic się nie działo (w kol.16
    albo przez całą linijkę) i do tego podsumowanie od początku roku.
    Jak to mawiają: "każdy odpowiada za siebie".
    Ale na mój gust nie byłoby podstaw do czepiania się.

    > czyli w uproszczeniu KPIR będzie wyglądać tak:
    >
    > ---
    > luty 2012 - brak sprzedaży i kosztów
    > ----
    > suma luty: 0
    > ----

    ...a raczej "suma od początku roku" lub obie sumy.

    > wariant 2:
    > na każdej karcie w nagłówku (za miesiąc...) wpisany miesiąc, karta
    > przekreślona z adnotacją, że brak kosztów /sprzedaży
    > na końcu strony podsumowanie miesiąca z zerowym i kwotami
    >

    > Który z tych wariantów jest poprawny z punktu widzenia potencjalnej kontroli ?

    IMVHO oba, tyle że 2. to przesada.

    > PS. Czy poprawne jest wpisanie remanentu końcowego jako ekstra pozycji po
    > podsumowaniu grudnia ?? (rozporządzenie tego nie precyzuje)

    Nie precyzuje, za to precyzuje po co są kol.15 i 16 ;)
    (chodzi o to, że wpis w kol.15 *nie* sumuje się z kwotami które wpływają
    na sumy przychodów i kosztow).

    pzdr, Gotfryd