    From: "BaLab" <b...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: co tam panie w trybunale
    Date: Sun, 31 Aug 2003 21:38:49 +0200

    Użytkownik "Profil1" <b...@x...wp.pl> napisał w wiadomości
    news:biq5fm$4ph$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Rzecznik praw obywatelskich zaskarżył do Trybunału Konstytucyjnego par. 48
    > ust. 4 pkt 2 rozporządzenia ministra finansów z dnia 22 marca 2002 r. w
    > sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług
    > oraz o podatku akcyzowym (Dz.U. nr 27, poz. 268 z późn. zm.). Przepis ten
    > przewiduje, że faktury i dokumenty celne nie stanowią podstawy do
    obniżenia
    > podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku
    > naliczonego, gdy nabywca posiada fakturę lub fakturę korygującą
    > niepotwierdzoną kopią u sprzedawcy.

> [...]

    Nie rób sobie jaj. Akurat odpowiedzialność za cudzą winę jest kuriozum i
    dziwię się, że to popierasz. Za fałszowanie dokumentów (=wystawianie lewych
    faktur, albo podrabianie faktur) grozi 5 lat więzienia. To i dotkliwe
    sankcje z ustawy karno-skarbowej powinny powstrzymać OSZUSTÓW.
    Teraz jest tak, że ja kupuję coś, powiedzmy samochód - w dobrej wierze - od
    Kowalskiego, odliczam sobie VAT (spox, sam.ciężarowy ;-), a Kowalski wywala
    kopię faktury i nie płaci VAT-u. To dlaczego ja mam być ścigany za oszustwa
    Kowalskiego???

    Pozdrawiam,
    BaLab

    BTW, co się dzieje, gdy sprzedawca nie ma kopii faktury, ale VAT uiścił???
    Też kupujący nie może sobie jego odliczyć???