  • Data: 2006-08-28 19:59:36
    Temat: Re: co jest nośnikiem trwałym?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 25 Aug 2006, pawelj wrote:

    > Ostatnio kontrol "zasugerowała", że kopia na "zwykłą płytę CD kupioną za 1
    > zł nie jest kopią w myśl ustawy, kopią jest natomiast kopia wykonana na zip
    > lub streamer(?)"

    Hm... jestem w szoku :>
    Dla jasności: PK znam tylko z widzenia ;)

    > Wg mojej wiedzy (jakieś wyjaśnienie z gazety - tylko nie pamiętam skąd) od
    > niedawna -chyba 2005r. dyskietka nie jest uznawana za nośnik trwały a płyta
    > cd jednokrotnego zapisu - tak.

    IMHO chodzi o "zapis trwały", czyli nieusuwalny po zapisaniu, tak że
    nie da się zmodyfikować. Ale nie mam pod ręką...
    Ściąga to może złe źródło:
    http://www.sciaga.pl/tekst/47033-48-formy_i_techniki
    _rachunkowosci_podstawy_prawne_i_organizacyjne
    ...ale ze mną się zgadza co do zasady ;) ("Zapisy te powinny być dokonane
    w sposób trwały, bez pozostawienia miejsc pozwalajšcych na póŸniejsze
    dopiski i zmiany").
    I pasuje do artykułu o przeszłych pracach nad UoR:
    http://www.pckurier.pl/archiwum/art0.asp?ID=684
    "okresowego przenoszenia danych na "noœnik trwały" w odróżnieniu od
    noœników magnetycznych, które sš dopuszczane jedynie w okresie
    przejœciowym"

    Jeszcze tu:
    http://www.gofin.pl/2,1370,72280.html?PHPSESSID=16a5
    81b70
    "Ponadto, w myœl art. 13 ust. 6, księgi rachunkowe należy wydrukować nie
    póŸniej niż na koniec roku obrotowego. Za równoważne z wydrukiem uznaje
    się przeniesienie treœci ksišg rachunkowych na inny komputerowy noœnik
    danych, zapewniajšcy trwałoœć zapisu informacji, przez czas nie krótszy od
    wymaganego dla przechowywania ksišg rachunkowych."

    Może dlatego był cytat o "nośniku za 1 zł"?
    Bo za taki CD "za 1 zł z hipermarketu" to ja bym na 7 lat nie ręczył,
    a to jest hm... standardowy czas trzymania dokumentów ze stycznia :>

    pzdr, Gotfryd