eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkibudowa środka trwałego przy jednoosobowej dg - czy tak można › Re: budowa środka trwałego przy jednoosobowej dg - czy tak można
    From: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: budowa środka trwałego przy jednoosobowej dg - czy tak można
    Date: Sun, 17 Sep 2006 22:25:39 +0200

    > wykorzystywane przez podatnika na potrzeby związane z prowadzoną
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > przez niego działalnością gospodarczą albo oddane do używania
    > na podstawie umowy najmu, dzierżawy lub umowy określonej
    > w art. 23a pkt 1 , zwane środkami trwałymi.
    > ---
    >
    > No i jak teraz czytać dodatkowy warunek podkreślony w cytacie?
    > No a tu w ustawie mamy wyraźnie: "wykorzystywane".
    > Nawet "kompletna, sprawna i przekazana" wykorzystywana nie jest :(
    A tu można by się spierać. Bo załóżmy, że mam potencjalnego klienta, który
    najpierw musi zobaczyć czym będę kosił. Czyli stoi sobie kosiarka w garażu,
    lecą ogłoszenia w radio i prasie lekalnej. Ale żebym klienta "złapał" to ja
    muszę mu zademonstrować swoje maszyny. A jak obejży i stwierdzi, że mu trawa
    uschła i nie ma co kosić?
    Albo inny przypadek. Jest przetarg na wykoszenie trawnika. Żeby przystąpić
    do niego muszę mieć kosiarkę. Przystępuję ale nie wygrywam. Czy mogę taką
    kosiarkę amrtyzować? Użyta nie była do koszenia ale była wykorzystana do
    potencjalnego zarobienia pieniędzy.

    > Myślę sobie że jakby kto miał stosowny wyrok NSA pod ręką albo co
    > najmniej "urzędową" interpretację... skoro masz w tym interes
    > to może przejrzysz bazę mofnetu? :)
    Będę próbował coś znaleźć. I jak tylko znajdę coś mądrego (co u mnie może
    być trudne ) to dam znać.

    > pzdr, Gotfryd

    również pozdrawiam

    PawełJ