eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkibrak wynagrodzeń i pit › Re: brak wynagrodzeń i pit
  • Data: 2002-01-21 12:47:22
    Temat: Re: brak wynagrodzeń i pit
    Od: "ktp" <k...@a...net> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "x" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:a2guue$7c2$1@news.onet.pl...
    > Witam,
    >
    > Mam pytanie- firma- były pracodawca wystawia mi PIT roczny. Problem w tym,
    > że za kilka ostatnich miesięcy roku nie wypłacał wynagrodzeń..
    > Czy te nieopłacane miesiące mają się również znaleźć na PIT'cie? Co jeśli
    > powstanie mi niedopłata? Stracę po raz drugi? (raz- brak wypłaty, dwa-
    > wpłata podatku do US)? Czy jest na to jakiś sposób?? I drugie pytanie- czy
    > jest określony termin, w którym taki PIT roczny powinien zostać mi
    > doręczony? Co zrobić, jeśli firma nie dotrzymuje terminu?
    >
    > z góry dziękuję za informacje,
    > pozdrawiam,
    > X
    przychodem ze stosunku pracy są wypłacone i pozostawione do dyspozycji
    pracownika w danym roku
    pieniądze i świadczenia niepieniężne... (por. art.12 updf)
    "pozostawione do dyspozycji" są np wtedy, gdy wypłata czekała w kasie, lub
    była wysłana przekazem pocztowym,
    a pracownik nie odebrał tych pieniędzy...

    także... skoro wypłat nie było, to IMHO wynagrodzenia za te miesiące nie
    powinny się znaleźć na PIT-11...
    inna sprawa, że mam wątpliwości, czy można uwzględniać za te miesiące, w
    których praca była wykonywana
    a nie było wypłaty koszty uzyskania... (IMHO tak, ale mniej więcej na 80%)

    a czasu na przekazanie informacji rzeczywiście jeszcze trochę mają...(patrz
    post p.Szostaka)
    pozdr
    KTP

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1