eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkibrak sprzedaży › Re: brak sprzedaży
  • Data: 2009-11-24 21:58:21
    Temat: Re: brak sprzedaży
    Od: Rafał K. <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 24 Lis, 22:46, Tomek <t...@o...pl> wrote:
    > Dnia 24-11-2009 o 21:58:41 Rafał K. <r...@g...com>  
    > napisał(a):
    >
    >
    >
    > > PS Dokonałem w 10.2009 importu usług, więc w ewidencji zakupów VAT
    > > oraz w ewidencji sprzedaży VAT mam wpisany kwotę tego
    > > "zakupu" (ponieważ jestem podmiotem zobowiązanym rozliczyć podatek
    > > należny musiałem to wpisać również w ewidencji sprzedaży VAT). Czy to,
    > > że mam wpisaną kwotę w ewidencji sprzedaży VAT z tego importu usług (a
    > > poza tym nie miałem żadnej sprzedaży), znaczy że dokonałem w tym
    > > miesiąc sprzedaży? Wiem, że to pytanie brzmi kuriozalnie, może nawet
    > > jest bez sensu, ale nie potrafię o to inaczej zapytać :-)
    >
    > Sprawdź w ustawie o VAT definicję sprzedaży i czy import usług jest na tej  
    > liście.
    >
    > --
    > Tomek

    Zakładając czysto hipotetycznie, że import usług jest sprzedażą, czy
    mógłbym wówczas dokonać zwrotu tego podatku VAT np. w ciągu 60 dni,
    ale bez składania tych dodatkowych wniosków? Miałem przecież w tym
    miesiącu sprzedaż, inna sprawa to czy można taką sprzedaż uznać za
    opodatkowaną?

    PS Przykładowo:
    VAT należny 200zł
    VAT naliczony 2000zł
    1. Czy muszę zapłacić te 200zł należnego i czekać na 2000zł
    naliczonego?
    2. Czy po prostu muszę czekać na 1800zł (2000zł - 200zł) naliczonego?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1