  • Data: 2010-05-06 05:38:59
    Temat: Re: błędy zaokrągleń a deklaracja vat7
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 5 May 2010, \n wrote:

    > Czy rzeczywiście dopuszczalnych? O ile w przypadku faktur wystawianych "od
    > netto" kwota podatku może być wyliczona "z podsumowania" albo jako "suma
    > pozycji" o tyle w przypadku faktur "od brutto" IMHO w grę wchodzi wyłącznie
    > wyliczanie "z podsumowania".

    Za to z zaskoczenia sięgasz za pazuchę i ładujesz w gościa "urzędowym
    zaokrągleniem" liczenia *z definicji* podatku VAT :) (przypomnę: VAT
    z definicji liczy się od brutta, co ma całkiem poważne pozytywne
    konsekwencje, np. w razie błędnego nieopodatkowania transakcji).

    > Dla faktur "nettowych" istnieje art. 5 ust. 3
    > rozporządzenia, dla faktur "bruttowych" podobnego artykułu nie ma!
    > (Przynajmniej wydaje mi się że nie ma po, przyznaję pobieżnym, przeleceniu
    > tekstu rozporządzenia).

    I tu leży błąd :O

    "podatnik może" jest dla odmiany zapisane w ustawie, art.85
    Zamiast liczyć 1-1/(1+x) łapiesz za gotowe zaokrąglenie, urzędowo
    uchwalone przez Wysoki Sejm, Senat i Prezydenta (śmie ktoś podważyć
    taki wynik, niezależnie od matematyki? :D)

    pzdr, Gotfryd