  • Data: 2007-04-24 09:48:45
    Temat: Re: biuro rachunkowe 1/4 le wyliczy?o nasz zysk
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 24 Apr 2007, t...@o...pl wrote:

    > To się podłączę - jak to się robi?
    > Na mój gust wystarczy sobie wziąść :)

    Wypada wystąpić z opisem innego gustu :)
    Primo to nie "wynagrodzenie" a "udział w zysku", a secundo
    nie wystarczy!
    S.C. ma wbudowane mechanizmy, jak sądzę w celu ochrony wierzycieli
    owej S.C., które zapobiegają dowolnemu "braniu sobie" przez właścicieli
    lub ich wierzycieli osobistych czegoś co do spółki włożono lub spółka
    z tych środków wypracowała.
    +++ Kodeks Cywilny +++
    Art. 863.
    § 1. Wspólnik nie może rozporzšdzać udziałem we wspólnym
    majštku wspólników ani udziałem w poszczególnych składnikach
    tego majštku.
    § 2. W czasie trwania spółki wspólnik nie może domagać się
    podziału wspólnego majštku wspólników.
    § 3. W czasie trwania spółki wierzyciel wspólnika nie może
    żšdać zaspokojenia z jego udziału we wspólnym majštku wspólników
    ani z udziału w poszczególnych składnikach tego majštku.
    Art. 868.
    § 1. Wspólnik może żšdać podziału i wypłaty zysków dopiero
    po rozwišzaniu spółki.
    § 2. Jednakże gdy spółka została zawarta na czas dłuższy,
    wspólnicy mogš żšdać podziału i wypłaty zysków z końcem
    każdego roku obrachunkowego.
    ---

    ...i tak to wygląda.
    W odróżnieniu od 1-osobowej DG wspólnik S.C. nie ma prawa
    w trakcie roku obrachunkowego "brać zaliczki z zysku" na
    własne (indywidualne, nie związane z SC) potrzeby!

    pzdr, Gotfryd