    From: /slawek <w...@W...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: art. 86 ust 14 ustawy o VAT - o co chodzi?
    Date: Fri, 28 May 2004 09:34:44 +0200
    Sender: w...@o...pl@cerber.farmacol.com.pl

    Użytkownik Kasia Mikołajczyk napisał:

    > Jak ktoś ma sprzedaż zwolnioną z VAT to ustala sobie "wskaźnik" procentowy
    > (proporcję) ile podatku naliczonego może sobie odliczyć od podatku należnego
    > w oparciu o sprzedaż za rok poprzedni (Art. 90).
    > Po zakończeniu roku ustala ten wskaźnik wg sprzedaży, która miała miejsce w
    > tym właśnie zakończonym roku i:
    > 1) w następnym odlicza podatek naliczony od należnego wg tego wskaźnika
    > 2) koryguje kwotę odliczonego podatku w tym roku zakończonym

    Jasne, proporcja itd. to jest w miarę zrozumiałe. Zastanawiam się nad
    końcową częścią ust. 14: "w oparciu o proporcję właściwą dla roku
    podatkowego, w którym powstało prawo do obniżenia kwoty podatku
    należnego niezależnie od terminu obniżenia kwoty podatku."

    Dajmy na to mam fakturę z datą wpływu grudzień 2004 i z jakiś tam
    względów odliczam ją dopiero w styczniu 2005. Czy to znaczy, że dla tej
    faktury należy zastosować proporcję właściwą dla 2004r (czyli roku w
    którym powstało prawo do rozliczenia podatku naliczonego) mimo, że
    odliczenie ma nastąpić w roku następnym "pod rządami" nowej proporcji?

    --

    /slawek/szczecin
    http://windsurfing.sytes.net