    From: ".:: Wojtek ::." <b...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: anulowanie faktury
    Date: Sun, 30 Jun 2002 11:44:02 +0200
    Sender: b...@f...onet.pl@as1-126.swietochlowice.dialup.inetia.pl

    Użytkownik "Danuta" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:afl0ej$d2k$1@news.tpi.pl...
    > Czy anulowanie faktury jest dopuszczalne? Leksykon VAT mówi ze tak.
    > Ale co zrobic w takiej sytuacji. Została wystawiona faktura z zerowym
    VATem
    > ale niezgodnie z przepisami bo w momencie sprzedazy a nie zapłaty - tak
    jak
    > w ustawie o VAT (druk wydawnictw dziełowych)
    > Czy prawidłowe jest anulowanie tej faktury i w zamian ksiegowanie WZ a
    > wystawienie jej w momencie zapłaty? Tak zrobiłam. Jest wrsja ze powinno
    sie
    > wystawic korekte, ale jak jezeli wszystko jest w porzadku z wyjatkiem tego
    > ze faktura jest sprzeczna z ustawa VAT? Jak z tego wybrnac?

    Chyba coś mylisz :)
    Obowiązek podatkowy w podatku od towarów i usług powstaje z chwilą:

    wystawienia faktury lub otrzymania całości lub części zapłaty z tytułu
    sprzedaży wydawnictw prasowych (SWW 2711) i wydawnictw dziełowych (SWW
    2712), nie wcześniej jednak niż w dniu wydania i nie później niż 60 dnia od
    dnia wydania tych towarów; jeżeli jednak umowa sprzedaży przewiduje
    rozliczenie zwrotów wydawnictw, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą
    wystawienia faktury dokumentującej faktyczną sprzedaż, nie później niż po
    upływie 120 dni od pierwszego dnia przekazania do sprzedaży tych wydawnictw,

    Tzn. że nie ma tu znaczenia "moment zapłaty", przeciez nie bedziesz czekać
    na to az ktos ci zapłaci aby wystawić fakturę. Faktura może być wystawiona,a
    odprowadzić Vat masz po ukazaniu się wydawnictwa do 60 dni od wydania.
    Jeżeli ci ktos zapłaci wcześniej to musisz czekać, aż ukaże sie wydawnictwo
    i wtedy odprowadzasz Vat.
    A Fakture zostaw w spokoju :)