    From: bo <a...@a...edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: anulowanie faktur?
    Date: Thu, 27 Jan 2005 12:39:56 +0100

    Gotfryd Smolik news wrote:

    [...]

    > No to jak wyżej - IMO "z tytułu" jest szczególnym przypadkiem
    > "w związku", mianowicie tylko wtedy jeśli ten związek działa
    > a konkretną stronę: "A z tytułu X" ma zastosowanie iż X powoduje
    > A a nie zawsze jeśli A i X mają "związek" (korelację).

    > US podnosił zarzut nieprawidłowego WYSTAWIENIA a nie ODBIORU.

    No ale z czego owa "nieprawidlowosc" miala wynikac
    jesli nie z tego,z e jest faktura a towar nie "opuscil magazynu"?

    Bo ja juz nie wiem o co milymPaniom chodzilo...

    Gdzie bym cos niekupowal (z dostawa do domu) zawsze jest to samo.
    Drukuja faktury, i wydaja z magazynu... i dowoza...

    > Tak głupio się składa że w .pl nie ma regulacji generalnej, wg której
    > obowiązek podatkowy uprawnia do odliczenia VATu naliczonego :(

    A kto mowi o ODLICZENIU ?

    Bylo "zdarzenie gospodarcze" polegajace na tym, ze strony sie umowily,
    ze sprzeajacy sprzedaje i kupujacy kupuje towar za kwote X,
    udokumentowaly to Faktura, ale z jakichs powodow towar w tym samym dniu nie
    wyjechal.. jaki przepis tego zabrania ?

    > Z faktu iż sprzedawca musi odprowadzić VAT nie wynika iż nabywca
    > może go odliczyć (po spełnieniu warunków iż jest podatnikiem VAT,
    > nabycie służy sprzedaży opodatkowanej itp itd).
    > Prawo odliczenia powstaje "od faktury" a nie "od obowiązku" (art.86.2)
    > oczywiście dla faktury "od zaliczki" jest dodatkowe zastrzeżenie.
    >
    > I *TO* prawo US podważał: uznawał iż sprzedawca wystawił fakturę
    > nieprawidłowo, sprzedawcy nie robił ŻADNEJ KRZYWDY (poza
    > stwierdzeniem suchego faktu) i szedł do nabywcy zażądać zwrotu
    > VAT + 30% + odsetki...

    A kto kaze odbiorcy ODLICZAC ?

    Ja to widze tak..
    Wystawili fakture we wrzesniu,
    dostarczyli ja np wraz z towarem
    w styczniu mieli VAT naliczony, wiec "zaplacili"

    Odbiorca mial w grudniu fakture otrzymana w grudniu ,
    wiec odlicza VAT... gdzie problem ?

    Boguslaw