  • Data: 2004-11-25 14:51:58
    Temat: Re: amortyzacja a potrącalność kosztu w czasie
    Od: "Wirtualna" <w...@s...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > IMO - nie jest.
    > Zauważ że warunki są zapisane ROZDZIELNIE.
    > 1. KUP - musi być "w celu"
    > 2. zakup ST - musi być "w celu"
    > 3. amortyzacja - nie musi być "w celu" a "pod warunkiem prowadzenia" !
    > Mi wychodzi że jeśli sam zakup ST jest "w celu" (a jak wiemy
    > - cel może nie wypalić, byleby był prawdopodobny) *oraz* ma
    > miejsce "prowadzenie" (ST nie może leżeć i czekać na lepsze
    > czasy) to amortyzacja (*podatkowa* !) "się należy".

    w moim przykladzie nie ma watpliwosci, czy amortyzacje naliczamy czy nie -
    problemem jest KIEDY mozemy odpisy uznac za koszt uzyskania przychodu -
    przychod, ktorego dotyczy zakup danego ST pojawi sie za kilka lat - np.
    maszyna kupiona na potrzeby danego zlecenia, ktore dlugo realizowane skonczy
    sie fakturowaniem za dwa lata.

    p.
    W,