  • Data: 2004-05-19 20:35:44
    Temat: Re: amortyzacja
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 19 May 2004, Andzia wrote:
    [...]
    >+ > Jeszcze dodam, że dla nowych istnieje amortyzacja "atomowa" znacznie
    >+ > szybsza. Poczytaj w ustawie.
    >+ W updof? Hm.... nie natknęłam się....

    Art.22k.4

    >+ > A ta poza tym to ten projektor jest wart więcej niż 3500?
    >+ Wart ponad 5 tys...
    >+ Tylko jest jeszcze jedna sprawa... Ten projektor był zakupiony w poprzednim
    >+ roku. Wprowadzony do ewidencji ale poprzednia księgowa zapomniała o
    >+ naliczaniu amortyzacji :/ Nie jestem pewna, czy mogę zamieszać i wprowadzić
    >+ go "do używania" w tym roku mimo, iż był zakupiony w poprzednim? Czy zostaje
    >+ jak jest i kwoty ubiegłoroczne mi przepadają?

    Nie ma powodu żeby "przepadły", choć może być istotne czy masz
    kilka projektorów (ustawa nakazuje stosować "te same zasady") :) ?
    Jeśli nie - to jak jureq pisze :), w najgorszym układzie można
    twierdzić że wybrało się współczynnik "0" :) (uwaga: nie STAWKĘ
    0%, ale WSPÓŁCZYNNIK o wartości 0 ! -:> 30%*0 na przykład :))

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)