eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiaktualizacja PKDRe: aktualizacja PKD
  • Data: 2004-12-13 13:51:25
    Temat: Re: aktualizacja PKD
    Od: "r s" <r...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    =mago= <k...@w...pl> napisał(a):

    > Witam !
    > Moja gmina żąda opłaty jak za aktualizację wpisu do ew.
    > dz.g. ( 50 pln)mimo, iż dopisywany jest wyłącznie PKD
    > Czy ktoś zna podstawę prawną zwolnienia ?
    > Czy dowolność w pobieraniu opłat może istnieć ???
    > Proszę o odpowiedz
    > Małgosia
    >

    Witam
    Zacytuję to informację ze strony krakowskiego magistratu:

    "Pytanie 12
    Czy za uzupełnienie wpisu o numer ewidencyjny PESEL i określenie przedmiotu
    wykonywanej działalności gospodarczej zgodnie z Polską Klasyfikacją
    Działalności (PKD) pobierana jest opłata ?

    Przedsiębiorcy wpisani do ewidencji działalności gospodarczej są obowiązani
    uzupełnić do dnia 31 grudnia 2004 r., posiadane wpisy o :

    1. numer ewidencyjny PESEL (o ile taki posiadają),
    2. określić przedmiot całej wykonywanej działalności gospodarczej zgodnie z
    Polską Klasyfikacją Działalności (PKD). Ww. obowiązek wynika z art. 8 ustawy z
    dnia 14 listopada 2003 r. o zmianie ustawy - Prawo działalności gospodarczej
    oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 217, poz. 2125).
    Zasady prowadzenia ewidencji działalności gospodarczej reguluje ustawa z
    dnia 19 listopada 1999 r. Prawo działalności gospodarczej (Dz. U. z 1999r, Nr
    101, poz.1178 z późn. zm.) która nie zna pojęcia "uzupełnienie" a jedynie mówi
    o zgłoszeniu o dokonaniu wpisu i zgłoszeniu zmiany w istniejącym wpisie , za
    które to czynności pobiera się opłatę.
    Zgodnie z art.7a ust.3 ustawy z dnia 19 listopada 1999 r. Prawo
    działalności gospodarczej (Dz. U. z 1999r, Nr 101, poz.1178 z późn. zm.) za
    zgłoszenie dot. zmiany wpisu opłata wynosi 50 zł.
    W związku z faktem, iż art. 8 powołanej wyżej ustawy z dnia 14 listopada
    2003 r. nie stanowi o zwolnieniu z opłaty, ani też nie określił tej
    szczególnej zmiany jako zmiany z urzędu, zwolnić od opłat w tym przypadku może
    wyłącznie rada gminy, na podstawie art. 7a ust.3 ustawy Prawo działalności
    gospodarczej.
    Rada Miasta Krakowa do chwili obecnej nie podjęła stosownej uchwały
    wprowadzającej zwolnienie od opłat w omawianej sprawie."

    Koniec cytatu.
    Wg nich to rada gminy decyduje o zwolnieniu bądź nie z opłaty :-(

    Pozdrawiam
    Krzycho

    PS.
    Sam muszę się do nich zgłosić i wygląda na to, że niestety z 50 zł w zębach.


    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1