  • Data: 2003-06-20 14:56:21
    Temat: Re: Zwrot podatku jako przychód?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 20 Jun 2003, Antoni Markowski wrote:

    >+ Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(a):
    >+
    >+ > A co za zwrot masz na myśli ??
    [...]
    >+ W rozliczeniu rocznym (etat i DG) wyszedł zwrot podatku dochodowego. Też
    >+ myślę, że tego się nie księguje, ale wolałem zapytać.

    OK. to jest twój osobisty podatek, rozliczony za zeszły rok.

    >+ Mam nadzieję, że
    >+ minister finansów nie czerpie inspiracji z tej grupy.

    A to dlaczego ??
    Sugerujesz że wymyśli taką możliwość, iż zwrot z US będzie przychodem ?
    No to się nie martw - ona już jest :], na przykład:
    +++++
    Art. 11. 1. Przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-16, art. 17 ust. 1 pkt 6
    i 9, art. 19 i art. 20 ust. 3, są otrzymane lub postawione do dyspozycji
    podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz
    wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.
    [znaczy: zwrot z US może być przychodem skoro wszystko się liczy,
    a może nie dotyczyć danego roku jeśli np. dotyczy DG jak niżej]
    Art. 14. 1. Za przychód z działalności, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt
    3, uważa się kwoty należne, choćby nie zostały faktycznie otrzymane,
    2. Przychodem z działalności gospodarczej są również:
    [...lista...]
    3. Do przychodów, o których mowa w ust. 1 i 2, nie zalicza się:
    3) zwróconych, umorzonych lub zaniechanych podatków i opłat stanowiących
    dochody budżetu państwa albo budżetów jednostek samorządu terytorialnego,
    nie zaliczonych do kosztów uzyskania przychodów,
    ----

    Jak widzisz na podstawie podwójnego wyłączenia - jeśli zwrócono
    podatek który był kosztem uzyskania przychodu będzie on stanowił
    przychód... :)

    pozdrowienia, Gotfryd