  • Data: 2009-10-07 09:49:31
    Temat: Re: Zwrot podatku VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 6 Oct 2009, Rafał Kowalczyk wrote:

    > Chciałbym zapytać o informacje podane na stronie:
    > http://www.vat.pl/przeniesienie_i_zwrot_nadwyzki_odl
    iczenia_vat_1105.php

    > W przypadku przyspieszonego zwrotu 60 dniowego jest tam napisane tak:
    > "Zwrot przyspieszony - podatek naliczony związany z nabyciem środków
    > trwałych, ze sprzedażą ze stawką niższą niż 22% oraz ze sprzedażą poza
    > terytorium kraju, która byłaby opodatkowana, gdyby była dokonana w
    > Polsce*"

    A jest to aktualne?
    Podlinkowany artykuł ma zasadniczą wadę: nie ma przy nim daty
    sporządzenia ani daty publikacji.
    Przy naszym "młynie w przepisach" do takich tekstów trzeba podchodzić
    *bardzo* ostrożnie. A nuż pochodzi sprzed trzech lat...

    Patrzę tak sobie do ustawy:
    ...i zastanawiam się, czego ma dotyczyć opis.

    Bo mi wychodzi zwrot 180 dni tylko "W przypadku gdy podatnik nie wykonał
    w okresie rozliczeniowym czynności opodatkowanych" (i równoważnych).

    Ktoś pamięta, co i mniej więcej kiedy znowelizowano w tej okolicy?

    > Czyli chyba jeżeli sprzedaję poza granicą Polski (i sprzedaż ta byłaby
    > opodatkowana w Polsce), ale RÓWNIEŻ sprzedaje w Polsce (i sprzedaż ta
    > jest
    > opodatkowana) to mogę skorzystać z tego 60 dniowego zwrotu
    > przyspieszonego?

    IMVHO: *jeśliby* przyjąć koncepcję którą przedstawiasz, to wypada
    zwrócić uwagę na art.86.8 - tam jest wyraźna odrębność, wymaganie
    "związek odliczonego podatku z *tymi* czynnościami", a to powinno
    się przełożyć na niejako odrębne "prawo terminowe" do wydatkow
    związanych *tylko* z tymi czynnościami.
    Czyli wydatki związane ze sprzedażą w Polsce, nie podlegające
    odrębnym zasadom, *jeśliby* istniało zróżnocowanie terminu, by się
    *nie* łapały na wcześniejsze odliczenie, natomiast wydatki związane
    ze "sprzedażą zagraniczną" - tak.

    > Termin 180 dniowy

    Podstawę prawną poproszę :)
    Oczywiście podatnik napisał "dokonuję sprzedaży w kraju", czyli
    możliwość "nie dokonał czynności opodatkowanych" odpada!

    pzdr, Gotfryd