  • Data: 2009-06-30 10:25:35
    Temat: Re: Zwrot odsetek - VAT
    Od: "Emka" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    news:h2c9if$29a$2@news.onet.pl...

    > Dlatego nie, że odsetki należą się dopiero od momentu złożenia korekty (z
    > uwzględnieniem dalszego przesunięcia na termin zwrotu od korekty). Gdyby
    > było inaczej, to każdy kto ma zwrot VAT "zapominałby" zapisać go w
    > deklaracji, a potem po 4 latach składał korektę. Odsetki podatkowe są
    > całkiem wysokie :)

    Jeśli "zapomniałby", czyli celowo przesunął zwrot nadpłaty podatku, to
    przecież byłoby to z jego własnej winy, a nie winy fiskusa.
    Natomiast w opisywanej tu sytuacji zwrot VAT nastąpił z powodu ujawnionego
    błędu Ministerstwa Finansów, więc odsetki dla podatnika jak najbardziej się
    należą. Bębniono o tym w gazetach nie raz i nie dwa. A ja przetrenowałam na
    własnej skórze - US nawet słowa nie pisnął :)

    E.