eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiZwrot nadpłaconych składek społecznych a składka zdrowotna › Re: Zwrot nadpłaconych składek społecznych a składka zdrowotna
    From: "Miro" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zwrot nadpłaconych składek społecznych a składka zdrowotna
    Date: Thu, 28 Apr 2005 15:02:35 +0200
    Sender: miro@radius

    Użytkownik "MB>77" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:d4qfu6$cv0$1@news.onet.pl...

    potrąci składkę 8.50%. Co z różnicą 0.25%? Zostaje u płatnika?

    > Dostałam pismo z ZUS że mam zwrócić dwóm pracownikom składki ze wzgledu na
    > przekroczenie przez nich max.wymiaru. W tym pismie ZUS zawarł ku mojemu
    > zaskoczeniu dokładną instrukcję jak mam to zrobić. A zatem w tej kwestii -
    > należy uwzględnić stawkę składki zdrowotnej obowiązującą w miesiącach, za
    > które składamy korekty deklaracji ZUS. Natomiast PDOF nalezy odprowadzic
    do
    > 20-tego następnego m-ca w którym dokonujemy wypłaty pracownikom
    nadpłaconych
    > skłądek.
    > Pozdrawiam
> [...]

    Dzięki
    Też mi się wydawało logiczne postępowanie w taki właśnie sposób.
    A swoją droga sama idea ograniczenia podstawy składek społecznych jest dla
    mnie trochę dziwna. Państwo (w tym wypadku konkretnie ZUS) rezygnuje z
    całkiem sporych wpływów. Szczególnie jest to zaskakujące jeżeli się
    przypomni niedawne szopki z nowym progiem podatkowym od jakiś kosmicznych
    przychodów (jesli dobrze pamiętam 600 000). A przecież 72 000 na rok to może
    zarobić byle dyrektor. A i problemów księgowych by było mniej:)
    Kurcze, może założe jakąś partie. Główne założenie programowe już mam :)
    Płacący pełne składki do ZUSu łączcie się...
    Mirek