  • Data: 2006-05-25 08:52:24
    Temat: Re: Zwolnienie z VATu - prośba o radę
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin napisał(a):
    > Jako że dopiero rozpoczynam dg, dopiero zarejestrowałem i rozpocząlem,
    > jestem przed zgłoszeniem w us. Nie wiem czy skorzystać ze zwolnienia od
    > podatku vat. Trochę o tym poczytałem, ale dotyczyło głownie mojej
    > strony, pod kątem formalnym. Na swojej pracy się znam, ale w materii
    > podatkowej jestem żółtodziobem, więc poradźcie. W niedalekiej
    > przyszłości zamierzam skorzystać z biura rachunkowego, ale decyzję muszę
    > podjąć teraz.
    >
    > Czy warto na początku skorzystać ze zwolnienia? Upraszacza to rozliczanie?
> [...]

    Jeżeli masz niewiele lub wogóle kosztów vatorych, a klient nie marudzi
    że nie-vat, to zdecydowanie lepiej jest być bezvatowcem, bo prościej i
    taniej :). W zasadzie księguje się samo.

    Z drugiej strony, bycie bezvatowcem wymaga czasem tłumaczenia że
    wystawiony rachunek równie dobrze nadaje się do zaksięgowania jak
    "faktura vat", no i zdarzają się klienci którzy mówią że im bardziej się
    opłaca zapłacić 1000+220vat niż 1000 bez vatu.

    Więc wszystko zależy od tego jak duży procent twoich klientów to firmy i
    jak w jak dużym procencie pokutuje ten mit że u nie-vatowca nie opłaca
    się kupować.

    No i jeżeli planujesz mieć obrót większy niż limit, to ponoć przesiadka
    z nie-vatu na vat w środku roku może być troche kłopotliwa
    organizacyjnie (kwestia podpisanych ale niezapłaconych jeszcze umów itd....)

    p. m.