    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zwiększenie wartości środka trwałego - jeszcze raz
    Date: Mon, 28 Aug 2006 21:40:51 +0200

    On Fri, 25 Aug 2006, smiechu wrote:

    > Zwiększam wartość ST o 2000 zł (np do kompa zakupuję dysk SCSI). Zgodnie z
    > prawidłościami nie muszę tego amortyzować - to jest dla mnie jasne.
    > Ale co z wartościa poczatkową ST?
    > Rozumiem że ona się nie zmienia

    IMO dobrze rozumiesz :)

    > No i przez naalogie: dokupuję dysk do kompa który kosztował mniej niż 3500
    > (tzw wyposażenie, inwentarz czy jak to tam zwą).

    Jak sam dysk też jest <3500 zł to nie widać przeszkód... kto widzi
    proszony jest protestować ;)
    Jak "dodatek" ma postać superhiperdrukarki albo czegoś podobnego
    za >3500 zł to problem widać (pisałem przed chwilą w innym wątku :))

    > Co w tych obydwu przypadkach dzieje się w Ewidencji ST?

    IMHO nic.
    Jak "ulepszenie" ma >1500 zł to oczywiście staje się wyposażeniem
    ewidencjonowanym (do wyposażenia zalicza się materialne składniki
    majątku nie będące ST z *różnych* przyczyn!)

    kpzdr, Gotfryd