  • Data: 2004-03-19 10:24:52
    Temat: Re: Zwiać z firmą do Słowacji od 1 Maja
    Od: "Andrzej" <u...@t...lt> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "diddo" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:c3e96h$t76$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Tak ale mi chodzi o sytuację, w której jakby eksportuje swoje usługi za
    > granice Litwy przebywając w Polsce, w końcu wchodzimy razem do tej Unii.

    Bardzo łatwo to zrobić. Dokonuje się wysłania produktu ( nie eksportu
    ponieważ takiego pojęcia w ramach handlu wewnątrz unii nie ma ). Czyli
    wygląda to w praktyce tak. Twoja firma na Litwie ( pomijając fakt gdzie
    faktycznie jest wykonana praca ) dostarcza produkt odbiorcy wraz z fakturą
    gdzie ukazane są dane firmy Litewskiej i jej VAT numer oraz firmy Polskiej i
    też jej VAT numer ( w dużym uogólnieniu ), ukazana jest kwota do zapłaty i
    VAT 0 %. VAT nalicza sobie już odbiorca usługi i on go odprowadza. W
    zależności jakie to są rocznie kwoty to kwartalnie trzeba złożyć dodatkowe
    dokumenty, w których ukazuje się wywiezienie lub przywiezienie usług, towaru
    za granicę danego kraju unijnego.
    W dużym uogólnieniu to wygląda właśnie tak. Niestety nie wszystko uda się
    zastosować w wypadku każdego produktu. Przy niektórych trzeba trochę
    pogłówkować. No każdy praktycznie temat jest do ruszenia
    Pozdrawiam z Wilna
    Andrzej