  • Data: 2004-03-19 10:01:37
    Temat: Re: Zwiać z firmą do Słowacji od 1 Maja
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 19 Mar 2004, Andrzej wrote:
    [...]
    >+ > Zdaje się iż ktoś wspominał że umowa z Cyprem przewiduje "niesumowanie
    >+ > dochodów" - jest też tak z Litwą ? (wątpię).
    >+ >
    >+ Chodzi chyba o umowę o unikaniu podwójnego opodatkowania =?

    Ale pod warunkiem, że ta umowa wyłącza ogólną zasadę wyliczania
    podatku dochodowego w Polsce, czyli że płaci się podatki *osobno*

    >+ Polska z Litwą ma taką umowę. To raz.

    Pewnie na zasadach ogólnych - aczkolwiek przyznaję że nie wiem.
    Zasady ogólne z ustawy są takie:
    - w Polsce masz przychód X i podatek P
    - w kraju A masz przychód Y i podatek R

    Na koniec roku rozliczasz *w Polsce*:
    - dochód razem: X+Y
    - podatek razem: P+R
    - podatek do dopłaty: podatek_wg_skali(X+Y) - P - R
    ponieważ polska skala sięga 40% to mając *w innym* kraju dochody
    opodatkowane niżej trzeba *w Polsce* dopłacić podatku tak jakby
    *cały* był płacony w Polsce. Dotyczy oczywiście tylko "przebywających
    w Polsce" !

    >+ Po drugie jak wspomniałem w drugim poście to wszystko
    >+ zależy od sytuacji. Najprostsze rozwiązanie to posiadanie akcji w firmie
    >+ litewskiej ( nawet 100 % ) i wtedy można w tej firmie się udzielać

    A podateku od dywidendy płaci się ile i gdzie ?
    Zaznaczam iż pytający wyraźnie pisał iż będzie przebywał *w Polsce*...

    >+ Pisz konkretnie co cię interesuje to wtedy pogłówkujemy co zrobić z tym
    >+ problemem.

    W sumie to nie ukrywam że się głównie czepiałem przedstawienia kwestii
    podatkowych (przy pobycie w .pl !) w różowych barwach :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)