  • 1. Data: 2004-03-18 08:45:48
    Temat: Zwiać z firmą do Słowacji od 1 Maja
    Od: "diddo" <d...@w...pl>

    Witam

    Chciałbym znać opinie poglądy ewentualnie rzeczowe informacje.
    Zastanawiam się od jakiegoś czasu czy nie przenieść się ze swoją
    działalnością na Słowację. Pracować oczywiście w Polsce.

    1. Gdzie znaleźć podstawowe informacje ?
    2. Może są jakieś firmy które pomogą. Może ambasada ?
    3. Zna ktoś jakieś podręczniki do nauki Słowackiego ??
    4. Co z ubezpieczeniem zdrowotnym ?
    5. W zasadzie mile widziane jakiekolwiek wskazówki, które pozwolą mi wynieść
    się na Słowację.

    pozdrawiam Robert

  • 2. Data: 2004-03-18 11:11:33
    Temat: Re: Zwiać z firmą do Słowacji od 1 Maja
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Mar 2004, diddo wrote:
    [...]
    >+ Zastanawiam się od jakiegoś czasu czy nie przenieść się ze swoją
    >+ działalnością na Słowację. Pracować oczywiście w Polsce.

    A w jakiej formie chcesz prowadzić i gdzie planujesz płacić podatki ? ;)
    (tu to chyba "przezornie" dywidendowy 'ujednolicono' z 15 na 19% :))

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-03-18 19:30:56
    Od: "Andrzej" <u...@t...lt>

    Bardziej się opłaca na Litwę. VAT 18 % a podatek od firm 13 lub 15 % w
    zależności od ilości pracowników i jeżeli obrót nie przekracza w złotych 750
    tys.. A można łatwo go zmniejszyć nawet do 0 %. I zus niski

    Pozdrawiam z Wilna
    Andrzej

    PS. Jeżeli trzeba to pomogę w wszystkim

    wiadomości
    ortezjan.zabrze.pl...

  • 4. Data: 2004-03-18 19:31:50
    Od: "Andrzej" <u...@t...lt>

    Bardziej się opłaca na Litwę. VAT 18 % a podatek od firm 13 lub 15 % w
    zależności od ilości pracowników i jeżeli obrót nie przekracza w złotych 750
    tys.. A można łatwo go zmniejszyć nawet do 0 %.ZUS niski
    Mogę pomóc w tym wszystkim

    Pozdrawiam z Wilna
    Andrzej

  • 5. Data: 2004-03-18 22:10:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Mar 2004, Andrzej wrote:

    >+ Bardziej się opłaca na Litwę.

    Widzę że reklamujesz skutecznie ;)
    Niemniej pomijając kwestię formalną (czyli "czy dałoby się załatwić
    pisanie POD cytatem, bo inaczej to jest problem z komentowaniem
    odpowiedzi") nijak w świetle cytatu:
    [...]
    >+ > >+ działalnością na Słowację. Pracować oczywiście w Polsce.

    ...nie wyjaśniłeś sugestii zawartej w pytaniu:

> [...]
    [...]
    >+ PS. Jeżeli trzeba to pomogę w wszystkim

    ...to pomóż w wyjaśnieniu jak w takim układzie NIE PŁACIĆ podatku
    W POLSCE. Mając firmę na Słowacji/Litwie/Filipinach - ale mieszkając
    w Polsce ?
    Zdaje się iż ktoś wspominał że umowa z Cyprem przewiduje "niesumowanie
    dochodów" - jest też tak z Litwą ? (wątpię).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 6. Data: 2004-03-19 08:01:26
    Od: "diddo" <d...@w...pl>

> [...]
    > Zdaje się iż ktoś wspominał że umowa z Cyprem przewiduje "niesumowanie
    > dochodów" - jest też tak z Litwą ? (wątpię).

    Tak ale mi chodzi o sytuację, w której jakby eksportuje swoje usługi za
    granice Litwy przebywając w Polsce, w końcu wchodzimy razem do tej Unii.

  • 7. Data: 2004-03-19 09:20:49
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Andrzej napisał:
> [...]
    > zależności od ilości pracowników i jeżeli obrót nie przekracza w złotych 750
    > tys.. A można łatwo go zmniejszyć nawet do 0 %. ZUS bardzo niski

    Nie... no on sie prosi..
    Kto miał tego redhata w małych kawalkach (a może to był mandrake :-) )

    Ja moge dorzucic film z mojego wesela. Mam własnie świerzo przekodowany
    do mpega, mogę pociąc w małe kawałeczki ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 8. Data: 2004-03-19 09:23:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 19 Mar 2004, diddo wrote:

> [...]
    >+ granice Litwy przebywając w Polsce, w końcu wchodzimy razem do tej Unii.

    No dobrze. Ale skoro mowa o "ucieczce podatkowej" z .pl przy jednoczesnym
    mieszkaniu tutaj - to się pytam jak to ma działać ?
    Eksportujesz usługi - OK. Ale np. podatek od dywidendy zapłacisz *tu*.
    Oczywiście przy operacji "dostawa na Słowację i stamtąd sprzedaż dla
    ludności w Polsce" może mieć sens ze względu na VAT :) (dla 'małych
    i drogich' rzeczy różnica będzie większa niż koszt przewozu), ale
    podatku dochodowego nie 'uwolni' :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 9. Data: 2004-03-19 09:38:41
    Od: "Andrzej" <u...@t...lt>

  • 10. Data: 2004-03-19 10:01:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 19 Mar 2004, Andrzej wrote:
    [...]
> [...]
    >+ >
    >+ Chodzi chyba o umowę o unikaniu podwójnego opodatkowania =?

    Ale pod warunkiem, że ta umowa wyłącza ogólną zasadę wyliczania
    podatku dochodowego w Polsce, czyli że płaci się podatki *osobno*

    >+ Polska z Litwą ma taką umowę. To raz.

    Pewnie na zasadach ogólnych - aczkolwiek przyznaję że nie wiem.
    Zasady ogólne z ustawy są takie:
    - w Polsce masz przychód X i podatek P
    - w kraju A masz przychód Y i podatek R

    Na koniec roku rozliczasz *w Polsce*:
    - dochód razem: X+Y
    - podatek razem: P+R
    - podatek do dopłaty: podatek_wg_skali(X+Y) - P - R
    ponieważ polska skala sięga 40% to mając *w innym* kraju dochody
    opodatkowane niżej trzeba *w Polsce* dopłacić podatku tak jakby
    *cały* był płacony w Polsce. Dotyczy oczywiście tylko "przebywających
    w Polsce" !

    >+ Po drugie jak wspomniałem w drugim poście to wszystko
    >+ zależy od sytuacji. Najprostsze rozwiązanie to posiadanie akcji w firmie
    >+ litewskiej ( nawet 100 % ) i wtedy można w tej firmie się udzielać

    A podateku od dywidendy płaci się ile i gdzie ?
    Zaznaczam iż pytający wyraźnie pisał iż będzie przebywał *w Polsce*...

    >+ Pisz konkretnie co cię interesuje to wtedy pogłówkujemy co zrobić z tym
    >+ problemem.

    W sumie to nie ukrywam że się głównie czepiałem przedstawienia kwestii
    podatkowych (przy pobycie w .pl !) w różowych barwach :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)