  • 11. Data: 2004-03-19 10:24:52
    Temat: Re: Zwiać z firmą do Słowacji od 1 Maja
    Od: "Andrzej" <u...@t...lt>

    Użytkownik "diddo" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:c3e96h$t76$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Tak ale mi chodzi o sytuację, w której jakby eksportuje swoje usługi za
    > granice Litwy przebywając w Polsce, w końcu wchodzimy razem do tej Unii.

    Bardzo łatwo to zrobić. Dokonuje się wysłania produktu ( nie eksportu
    ponieważ takiego pojęcia w ramach handlu wewnątrz unii nie ma ). Czyli
    wygląda to w praktyce tak. Twoja firma na Litwie ( pomijając fakt gdzie
    faktycznie jest wykonana praca ) dostarcza produkt odbiorcy wraz z fakturą
    gdzie ukazane są dane firmy Litewskiej i jej VAT numer oraz firmy Polskiej i
    też jej VAT numer ( w dużym uogólnieniu ), ukazana jest kwota do zapłaty i
    VAT 0 %. VAT nalicza sobie już odbiorca usługi i on go odprowadza. W
    zależności jakie to są rocznie kwoty to kwartalnie trzeba złożyć dodatkowe
    dokumenty, w których ukazuje się wywiezienie lub przywiezienie usług, towaru
    za granicę danego kraju unijnego.
    W dużym uogólnieniu to wygląda właśnie tak. Niestety nie wszystko uda się
    zastosować w wypadku każdego produktu. Przy niektórych trzeba trochę
    pogłówkować. No każdy praktycznie temat jest do ruszenia
    Pozdrawiam z Wilna
    Andrzej

  • 12. Data: 2004-03-19 10:32:46
    Od: "Andrzej" <u...@t...lt>

    > Widzę że reklamujesz skutecznie ;)
    > Niemniej pomijając kwestię formalną (czyli "czy dałoby się załatwić
    > pisanie POD cytatem, bo inaczej to jest problem z komentowaniem
    > odpowiedzi") nijak w świetle cytatu:

    Przepraszam. Masz rację. Miałem problem z wysyłaniem postów i wyszło tak
    chaotycznie.

> [...]
    > Zdaje się iż ktoś wspominał że umowa z Cyprem przewiduje "niesumowanie
    > dochodów" - jest też tak z Litwą ? (wątpię).

    Chodzi chyba o umowę o unikaniu podwójnego opodatkowania =? Polska z Litwą
    ma taką umowę. To raz. Po drugie jak wspomniałem w drugim poście to wszystko
    zależy od sytuacji. Najprostsze rozwiązanie to posiadanie akcji w firmie
    litewskiej ( nawet 100 % ) i wtedy można w tej firmie się udzielać a ta
    firma wykonuje usługi czy też inne działania na terytorium Polski. Lub nawet
    samemu jest się zarejestrowanym jako dyrektor firmy i to nawet tylko na pół
    stawki, wtedy ZUS od najniższego wynagrodzenia wynosi nie całe 80 lt. (
    około 120 PLN ), przy okazji składa się dokumenty na pobyt czasowy a z
    czasem na pobyt stały, dzięki czemu nie trzeba już deklarować dochodów w
    Polsce. Tym bardziej że przepływ ludzi w ramach unii będzie wymagał tylko
    dowodu osobistego i na granicy nie będzie zaznaczone kiedy wjechałeś i kiedy
    wyjechałeś. Przy okazji ceny na samochody dużo niższe i OC również. Ale to
    taka dygresja.
    Pisz konkretnie co cię interesuje to wtedy pogłówkujemy co zrobić z tym
    problemem.
    Andrzej

  • 13. Data: 2004-03-19 10:43:39
    Od: "Andrzej" <u...@t...lt>

    Jeszcze raz przepraszam Już doprowadziłem swojego kompa do porządku
    Andrzej

  • 14. Data: 2004-03-19 10:46:39
    Od: Borszczuk <c...@R...7Hi5.wfmh.org.pl.AND.7Hi5>

    Andrzej wrote:

    > Jeszcze raz przepraszam Już doprowadziłem swojego kompa do porządku

    To jeszcze doprowadz do porzadku swoja umiejetnosc obslugi mailera,
    odpisuj *POD* mailem, tnij cytaty to bedzie dobrze.

    --
    Life is a beach and then you dive...

    Marcin

  • 15. Data: 2004-03-20 15:30:14
    Od: "LL" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Andrzej" <u...@t...lt> napisał w wiadomości
> [...]
    750
    > tys.. A można łatwo go zmniejszyć nawet do 0 %.ZUS niski

    Przy jakich dochodach oplaca sie ucieczka? Chodzi mi o to, ze przenoszac sie
    np. na Litwe zyskuje te kilka procent na podatku dochodowym i kilka stowek
    na ZUSie, ale jednoczesnie ponosze koszty zwiazane z "dzialalnoscia" tam na
    miejscu, czyli co najmniej wynajem kawalerki na potrzeby prowadzonej
    dzialalnosci.

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 16. Data: 2004-03-20 19:22:21
    Od: "Andrzej" <u...@t...lt>

> [...]
    na
    > miejscu, czyli co najmniej wynajem kawalerki na potrzeby prowadzonej

    Witaj
    Kawalerki to nie potrzebujesz. No chyba że chcesz kupić sobie mieszkanko w
    takim Dzidzasalisie za 500 USD ( kupić ) ale to 150 km od Wilna
    Pozdrawiam z Wilna
    Andrzej

  • 17. Data: 2004-03-23 15:25:45
    Od: "Jacek" <c...@u...poczta.onet.pl>

    Nieustraszony(a) niczym Andrzej napisał(a):
    > Witaj
    > Kawalerki to nie potrzebujesz. No chyba że chcesz kupić sobie mieszkanko w
    > takim Dzidzasalisie za 500 USD ( kupić ) ale to 150 km od Wilna

    całe mieszkanko, czy jest to cena metra kwadratowego?
    To teraz napisz jak można załatwić taki układ.
    Produkcja w Polsce -firma na Litwie.Jestem tym zainteresowany.

    --
    Jacek

    Gdyby wybory mogły coś zmienić, Oni by je zdelegalizowali.

    Adres trochę "przerobiony"

  • 18. Data: 2004-03-24 15:18:33
    Od: "Andrzej" <u...@t...lt>

    To cena całego mieszkanka ale jak wspomniałem 150 km od Wilna choć w bardzo
    ładnych miejscach i bardzo tania siła robocza. Jedyny minus że obok granicy
    Białoruskiej i nie daleko od Łotewskiej więc trzeba chodzić z paszportem.
    Szczegółowo odpowiem na przełomie piątku i soboty.
    Pozdrawiam z Wilna
    Andrzej

  • 19. Data: 2004-03-28 16:45:03
    Od: "Andrzej" <u...@t...lt>

    Witam wszystkich, którzy byli zainteresowani ew. otworzeniem firmy na
    Litwie.
    Postaram się ogólnie wyjaśnić o procedurach otworzenia firmy, podatkach itp.

    Kurs 1 lit to około 1,30 PLN
    Podatki: Vat na większość produktów 18 % lecz jeżeli sprzedaż odbywa się nie
    w Litwie to stawka podatku 0 % a VAT płaci się w tym kraju w którym jest
    sprzedaż. Obecnie nie będzie procedur celnych co obniża koszty ale trzeba
    będzie potwierdzać dokumentami transportowymi że towar, usługa była wykonana
    w innym kraju na bazie czego została zastosowana stawka 0 na Litwie.

    Podatek od firm o osobowości prawnej wynosi: stawka podstawowa 15 % ( przy
    czym podatki generalnie będą obniżane nawet do 0 % podatek dochodowy od
    firm ), 13 % podatek jeżeli firma ma do 10 osób i obrót nie większy niż 500
    tys. litów.
    Możliwe dość łatwo obniżenie podatku do 0 % nawet dziś, lub jego
    zmniejszenie.
    VATowskie rozliczenia miesięcznie a pozostałe do końca maja następnego roku
    często przedłużane nawet do jesieni. ( czyli bilans itp. zanosi się kiedy
    zakończy się rok podatkowy i przechodzi przynajmniej kilka miesięcy )

    Najlepszą formą działalności jest firma nazywana UAB w tłumaczeniu Zamknięta
    Spółka Akcyjna. Jest to forma pośrednia między Polską sp. z o.o. a S.A.
    Kapitał zakładowy 10 tys.lt i po zarejestrowaniu odrazu do dyspozycji tylko
    niestety od 1 stycznia zmieniły się procedury rejestracyjne i jak wcześniej
    zajmowało to do tygodnia i w banku pieniądze wystarczało by były 3 dni to
    teraz procedura zajmuje do miesiąca i w banku trochę dużej muszą leżeć
    pieniądze ( na razie nie muszą do miesiąca ).
    Koszt założenia plus pieczęcie itp. około 1000 litów ( przy czym wnosi się
    to w koszty ).
    Koszty utrzymania to może być obsługa księgowa od 100 lt w miesiąc
    Wynajęcie pomieszczeń jest bardzo zróżnicowane od 20 lt za kwadrat do ....
    Jeżeli jednak korzystało by się okazjonalnie z biura to oferował bym swoje
    pomieszczenia w zależności od formy współpracy.
    Moje wynagrodzenie. Jeżeli tylko zarejestrowanie firmy to nie wielka kwota.

    Jeżeli nadzór i załatwianie spraw urzędowych to do uzgodnienia, najchętniej
    udziałem w firmie a nie konkretnym zarobkiem.

    Na dzisiejszy dzień na razie jeszcze jest nie do końca rozwiązana sprawa z
    fakturami na Litwie. Miały być zniesione od 1 maja ( chodzi o faktury o
    pełniej ewidencji kupowane w urzędzie podatkowym i poddawane ścisłemu
    rozliczeniu ). Przyjęto już ustawę która to zmieniała, potem ją zmieniono i
    w przyszłym tygodniu ma to być znów rozpatrywane. Opcje są takie że albo od
    1 maja albo 2-3 miesiące później będą zlikwidowane.
    http://www.plig.org.pl/ tutaj można poczytać ogólnie o tych rzeczach choć
    niestety informacje nie są do końca aktualne, na przykład o podatkach ale
    dają ogólną informację. Można poczytać też po angielsku na stronie
    www.lrs.lt akty prawne.

    Pozdrawiam
    dr Andrzej Zagórowski
    tel. 0037068702887
    0037052437796
    fax 0037052433904
    u...@t...lt
    a...@p...com

    Jeżeli jesteście bliżej zainteresowani to możemy szczegółowiej
    przeanalizować waszą działalność.
    A tak w ogóle to są również miejsca gdzie można otwierać również produkcje
    ze względu na tanią siłę roboczą, dotację itp. Koszty telefoniczne dużo
    niższe niż w Polsce. Nawet rozmowy z telefonów na karty prepaidowe nie
    wynoszą więcej niż 70 groszy ( 0,50 lt ). Oczywiście miejscowe. Za granice
    ( Polska ) możliwe po podpisaniu umowy od 15 marca nawet za 0,69 lt ( około
    złotówki ). Drogi super, w niektórych kierunkach mieszkania, budynki bardzo
    tanie i to nawet nie bardzo daleko od Wilna ( zaczynając od 30 km ).

  • 20. Data: 2004-04-01 21:06:15
    Od: "Andrzej" <u...@t...lt>

    Uprzejmie informuję że od 1 maja nie będzie faktur jako dokument ścisłego
    zarachowania.
    Pozdrawiam z Wilna
    Andrzej