  • Data: 2012-06-13 22:15:04
    Temat: Re: Zobowiązanie podatkowe sprzedającego
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 13 Jun 2012, p...@k...org wrote:

    > Witam,
    >
    > Kupuję działkę rekreacyjną z domkiem letniskowym.
    > Na właścicielu wisi jakiś stary zaległy podatek od nieruchomości

    NA WŁASCICIELU.
    Nie na nieruchomosci, bo musiałby być wpisany do hipoteki.

    Możesz wskazać przepis, z którego miałoby wynikać "przejscie" zaległosci
    podatkowej na Ciebie?

    > Zaległy podatek jest wpisany do decyzji o zobowiązaniu podatkowym ta ten rok.
    > Na moje obawy, że nie chcę kupować działkę z długiem, sprzedający twierdzi,
    > że według jego notariusza nie stanowi to dla mnie problemu.
    > Powłuje się na art. 108 § 4 ordynacji podatkowej:
    > "Egzekucja zobowiązania wynikającego z decyzji o odpowiedzialności
    > podatkowej osoby trzeciej może być wszczęta dopiero wówczas,

    Zaznaczam, że piszę o czym innym - to zobowiazanie musiałoby najpierw
    *powstać*.
    Ordynacja zawiera listę przypadków kiedy takie "przejscie" rzeczywiscie
    ma miejsce, ale "gołego" nabycia nieruchomosci nie będacej składnikiem
    działalnosci gospodarczej nie umiem tam wypatrzeć.
    Dlatego ciekaw jestem skad w ogóle pomysł, że ten podatek może
    "przejsc" na nabywcę :)

    pzdr, Gotfryd