  • Data: 2006-05-06 11:59:20
    Temat: Re: Zobacz przyklad faktury (eksport uslug bez VAT)
    Od: ajt <a...@u...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    kobartek napisał(a):
    > Witam,
    >
    > serdecznie dziekuje za rzeczowe uwagi.
    > Najnowsza poprawiona wersja:
    > http://kobartek.fm.interia.pl/invoice2.png
    >
    > Poprawki:
    > - dodano date wykonania uslugi
    > - dodano "PTU"
    > - usunieto miejsce wykonania uslugi
    >
    > Pytania:
    > - czy napewno (tak tylko sie czepiam ;) tytul dokumentu powinien
    > zawierac "Faktura VAT" ??

    Przeczytaj paragraf 27 rozporządzenia z 25-05-05 o m. in. wystawianiu
    faktur.
    Wynika z niego, że interesująca nas faktura musi zawierać _wszystkie_
    pozycje "normalnej" faktury, wymienione w paragrafie 9 (a więc również
    nagłówek "faktura vat"), oprócz stawki i kwoty podatku oraz kwoty
    należności wraz z podatkiem.

    Jest jeszcze punkt 4:
    "4. W przypadku świadczenia usług, o których mowa w art. 27 ust. 3 pkt 2
    oraz art. 28 ust. 3, 4, 6 i 7 ustawy, faktura dokumentująca wykonanie
    tych czynności powinna zawierać numer, pod którym nabywca usługi jest
    zidentyfikowany na potrzeby podatku od wartości dodanej na terytorium
    państwa członkowskiego, innym niż terytorium kraju, oraz informację, że
    zobowiązanym do rozliczenia tego podatku jest nabywca usługi. "

    Nie ma tu mowy o NIP UE, tylko o lokalnym numerze identyfikacyjnym nabywcy.

    > - NIP UE Wykonawcy: jakis czas temu dzwonilem do referatu VAT w
    > skarbowce i mila pani poinformowala mnie, ze musze podac na f-rze VAT
    > UE swoj oraz Nabywcy, byl to tez powod dla ktorego zlozylem pismo o
    > nadanie takowego dla mnie

    Może pomyliła z wewnątrzwspólnotową dostawą towarów.
    Par. 9 pkt 10:
    "W wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów faktura stwierdzająca tę
    dostawę powinna zawierać numer podatnika dokonującego dostawy, o którym
    mowa w art. 97 ust. 10 ustawy, oraz właściwy i ważny numer
    identyfikacyjny dla transakcji wewnątrzwspólnotowych, nadany przez
    państwo członkowskie właściwe dla nabywcy, zawierający dwuliterowy kod
    stosowany dla podatku od wartości dodanej."

    > Jeszcze jedno. Korzystam z uslug doradcy podatkowego* (widnieje w
    > rejestrze MF).

    Też jakiś czas temu próbowałem zasięgnąć porady u takowego odnośnie
    tytułowych faktur. Okazało się, że akurat o tym wiem więcej od niego, a
    on musi dopiero zgłębić temat....

    Mogę się jednak mylić, to tylko moje, niekoniecznie poprawne, ustalenia :)
    Andrzej