    From: "Bon Ton" <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zielonki idą na swoje ;)
    Date: Tue, 1 Feb 2005 12:22:45 +0100

    Cavallino pisze...

    > Męża nie zatrudnisz, on co najwyżej będzie osobą współpracującą.

    Nie mogę zatrudnić legalnie współmałżonka w swojej firmie?

    > Jeśli mąż musi już figurować w papierach to niech lepiej
    > od razu będzie na niego.

    Musi być zatrudniony. Firmę i tak będzie prowadził on, ja mam się
    papierkologią zajmować.

    > Przychód=obrót.
    > A przed opodatkowaniem to masz dochód.

    Dzięki, jeszcze się nie osłuchałam ze słownictwem specjalistycznym.

    > Z obrotu 20 000 w handlu ma Ci zostać 7500 dochodu do opodatkowania?
    > Jaka to branża że masz takie marże i to w dużym mieście?

    Spore, nie? :)
    Branży nie zdradzę :P, ale podpowiem, że hobbystyczna.

    Dla jasności, to nie pobożne życzenia - takie są faktyczne obroty
    i dochody istniejącej firmy (przeciętne, bo w roku występują znaczne
    wahania). Właściciel zmarł, firma się zamyka, mamy do wyboru -
    mąż na bezrobocie albo otwarcie DG, odkupienie towaru, kontaktów,
    miejsca i samodzielne prowadzenie interesu. Właśnie próbuję oszacować,
    czy damy radę, ale symulacja utknęła już na początku - za wiele informacji
    muszę zdobyć i przetworzyć jednocześnie. :(

    Ewa Bont