  • Data: 2004-10-03 17:46:00
    Temat: Re: Zbycie wierzytelności
    Od: "Profil1" <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Mam firmę X i mam wierzytelności na kwotę 1000 zł netto + 22% vat = 1220
    > zł wobec "jakiejśtam" firmy dotyczące sprzedaży dokonanej w styczniu 2002r
    > na podstawie FV i zaliczonej do przychodów roku 2002 i vat stycznia 2002r.

    > Robię cesję z firmą Y i sprzedaję jej tę wierzytelność za 100 zł. Więc
    > będę miał stratę podatkową 900 zł (1000 - 100) a 220 zł vat będzie
    > kosztami tylko bilansowymi.
    Do kup mozesz zaliczyc w tym wypadku nie wiecej niz to co zaliczyles do
    przychodow. Wiec strata 900, VAT NSKUP.

    > Oprócz tego zapłacę jeszcze 2 % podatku od czynności cywilnoprawnych od
    > cesji. Natomiast u firmy Y która nabyła wierzytelność przychodem będzie
    > ona dopiero w momencie zapłaty długu przez dłużnika.
    O podatku od CCP w tym przypadku pierwsze slysze.Jestes VAT-owce i Firma Y
    tez wiec nie ma podatku.
    U niego przychod jest w momencie zaplaty.Choc gdyby US sie przyczepil to
    moglby np. powiedziec ze w momencie sprzedazy(podpisania umowy, wyslania
    pisma do tamtego kontrahenta etc.) bowiem za przychody uwaza sie kwoty
    nalezny chocby nie byly otrzymane;-), wiec wlasciwie tak ogolnikowy zapis
    powoduje ze upierdliwy urzednik moze to tak potraktowac.

    > Przy kwalifikacji do k.u.p. nie ma tu znaczenia czy wierzytelność wynika z
    > faktur podpisanych przez nabywcę czy np. również z wyroku sądowego, nakazu
    > zapłaty itp.
    Podstawowym warunkiem do kwalifikacji jest fakt czy zaliczyles ta kwote do
    przychodow podatkowych.
    Wyrok sadu nakaz zaplaty i skierowanie do komornika - wystepuja i sa istotne
    przy tworzeniu odpisow aktualizujacych wartosc naleznosci stanowiacych KUP.
    Pozdr.
    Krzysztof J.