  • Data: 2010-07-13 06:38:37
    Temat: Re: Zawieszenie działalności a wpływy na konto.
    Od: "Dariusz Domagała" <biuro@NOSPAM_innersoft.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Grzes" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:i1h0js$l27$1@news.lublin.pl...
    > Witam,
    >
    > Mam takie pytanie.
    > Prowadzona jest DG, ryczłt, VAT-owiec - sprzedaż na allegro.
    > Chce zawiesić działalność np na 1 miesiąc - sierpień.
    > Ustawiam tak sprzedaż, że ostatnim dniem sprzedaży jest 31 lipca,
    > później przez cały miesiąc nie sprzedaję nic.
    >
    > Niestety/stety muszę założyć, że będę miał przelewy na konto za zakończone
    > aukcje,
    > zaległe niezapłacone aukcje - w sierpniu.
    >
    > Czy to nie jest jakimś problemem w świetle zawieszenia, czyli nie prowadzę
    > działalności,
> [...]

    Ustawa o swobodzie działalności gospodarczej:

    Do zawieszenia działalności gospodarczej mają zastosowanie następujące
    reguły:
    . zawiesić działalność może tylko przedsiębiorca, który nie zatrudnia
    pracowników,
    . przedsiębiorca, który zawiesił działalność, nie może wykonywać
    działalności gospodarczej i osiągać bieżących przychodów z tej działalności.
    Przedsiębiorca ma prawo wykonywać wszelkie czynności niezbędne do zachowania
    lub zabezpieczenia źródła przychodów. Wolno mu przyjmować należności i ma
    obowiązek regulować zobowiązania, jeżeli powstały przed datą zawieszenia
    wykonywania działalności gospodarczej. Wolno mu też zbyć własne środki
    trwałe i wyposażenie.
    . przedsiębiorca może zawiesić działalność na okres nie krótszy niż 1
    miesiąc i nie dłuższy niż 24 miesiące,
    . w okresie zawieszenia działalności przedsiębiorca może zostać poddany
    kontroli na zasadach przewidzianych dla przedsiębiorców wykonujących
    działalność gospodarczą.
    Darek