  • Data: 2003-04-26 19:55:29
    Temat: Re: Zawieszenie działalności
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał
    ... jak chcesz sobie
    > pojechać na 2-tygodniowy odpoczynek, w czasie którego *nikt* nie będzie
    > w stanie przyjąć kontroli US (brak pracowników albo też na urlopach)
    > itp - to zdaje się podpada pod taki przypadek.
    > Mylę się ?? (to krzyczeć :))

    > ...że nie generujesz raportów z kasy ? ;)
    >
    > pozdrowienia, Gotfryd
    > (który namieszał i czeka co napiszą :))

    Re : Do konstrukcji wykładni możemy stosować np słownik Kopalińskiego i tam
    sprawdzić co oznacza słowo "zawieszenie wykonywania działania o charakterze
    ciągłym". Ale wcześniej owo pojęcie "zawieszenia" musimy odszukać w
    przepisie prawnym. Powinno ono gdzieś się objawić, skoro :
    1) Występuje ono w druku NIP 1
    2) Czynność "zawieszenia" jest tolerowana (?) przy opodatkowaniu na zasadach
    ogólnych

    Jeśli owa czynność zawieszenia to minimum : brak przychodów i brak kosztów,
    to zawieszenie lub jego brak nie zależy od podatnika ! Paradoks ? Nie !
    Jak już ktoś z Państwa zauważył : deklaruję "zawieszenie" na czas od t1 do
    t2. Rok wcześniej wystawiłem notę odsetkową dla kontrahenta. Ten przelał
    mi na konto należne odsetki właśnie w terminie zawartym między t1 a t2. Mam
    więc przychód w czasie zawieszenia, a więc nie ma zawieszenia. A ja byłem w
    tym czasie na Wyspach Kanaryjskich i firma była zamknięta na kołek.

    Rozważania na ten temat można nazwać akademickimi do chwili, kiedy ktoś
    usiłujący zmniejszyć deficyt budżetowy nie podchwyci tego tematu.
    Pozdrawiam
    Andrzej