    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zawieszenie działalności
    Date: Tue, 18 Jan 2011 22:59:51 +0100

    W dniu 2011-01-18 22:29, Maciek pisze:

    > - zawieszenie zgłaszam w Urzędzie Gminy i ... już - oni poinformują inne
    > urzędy

    Tak.

    > - jeśli jako dzień początku zawieszenia podam pierwszy dzień miesiąca,
    > to nie będę musiał się bawić w cząstkowe rozliczenia z ZUS

    I jeśli koniec zawieszenia przypadnie na ostatni dzień miesiąca. Ale w
    pierwszym miesiącu po odwieszeniu musisz złożyć ZUS DRA.

    > - w trakcie zawieszenia nie mogę amortyzować środków trwałych, ale jak
    > rozumiem amortyzacja "nie postępuje", czyli zawieszenie traktuję jako
    > "dziurę" w amortyzacji i po wznowieniu działalności amortyzacja leci nadal

    Nie wypowiadam się.

    > - mogę zaliczać w KUP koszty związane z "zabezpieczeniem źródła
    > przychodu", czyli np. abonament telefoniczny, internetowy, roczną opłatę
    > za domenę, czy hosting, czyli jak rozumiem, w czasie zawieszenia
    > prowadzę normalnie KPiR?

    IMHO Tak.

    > - nie składam deklaracji VAT, jak to się jednak ma do zaliczania w KUP
    > np. opłat abonamentowych - czy od takich opłat mogę odliczyć VAT i
    > kiedy? może po prostu składać deklaracje VAT, bo ich nieskładanie to nie
    > jest obowiązek, a jedynie przywilej w okresie zawieszenia?

    Rozliczam się kwartalnie, jak się zawieszałem, to na krócej, więc
    okresu, iż nie działałem przez cały kwartał nie miałem. Ale skoro coś w
    KPiR i ewidencje VAT bym wpisywał, to i VAT7/K bym składał.

    > - po 30 dniach od zaprzestania opłacania składek ZUS przestaje działać
    > ubezpieczenie zdrowotne; co tu można zrobić, bo zarejestrować się jako
    > bezrobotny z zawieszoną działalnością nie można? opłacać składkę
    > zdrowotną dobrowolnie? podłączyć się pod ubezpieczenie członka rodziny?

    Najlepiej jakieś zlecenie podłapać na 10zł/miesiąc.

    > - może są jeszcze jakieś "kruczki" o których nie wspomniałem, a mogą
    > zaburzyć sielankę posiadania zawieszonej DG? ;-)

    Za 10 lat ZUS stwierdzi, że zawieszenie było lipne (bo np. miałeś czynną
    stronę internetową, czyli szukałeś klientów, czyli wykonywałeś
    działalność. Albo sprawdzi, czy na tym abonamencie telefonicznym to były
    jakieś rozmowy przychodzące itp.).

    --
    Liwiusz