    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zawieszenie DG - jak to obejsc?
    Date: Wed, 2 Apr 2003 02:39:24 +0200

    On Wed, 2 Apr 2003, GreG wrote:

    Na wstępie: na grupie *.prawo "idzie" wątek:
    "likwidować czy zawieszać ???"
    ...w którym CEF komentuje wynalazek pt. "okresowe zaprzestanie DG" :)
    On pisuje również tu, ale widać nie zaglądał ostatnio...
    Koniecznie zajrzyj !
    Ad rem:

    >+ Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał [...]
    >+ Aaaaa, ot, chocby to:
    [...]
    >+ W odpowiedzi pada haslo "jeżeli zawiesisz na dłużej" w kontekscie placenia
    >+ za kolejna rejestracjr VAT. Co to znaczy "dluzej" ???
    >+ Pamietam tez, ze taka rejestracja to juz mus i nie da sie przejsc na ryczalt np.

    Znaczy, to ma być "brak problemów" ??
    Czy przytaczasz dowody za moją tezą ? ;)
    No i podstawowym problemem jest ZUS...
    Co do podatków: w ustawie o VAT znajdziesz 2 okresy: 10 miesięcy
    i 36 miesięcy po których tracisz VAT do odliczenia, zależnie
    od przyczyn. Przeczytaj ! Jeśli nie masz "wiszącego" VATu to IMHO
    żaden problem.

    >+ A moze nie wyrejestrowywac sie z US (idac za wyjasnieniem): ?
    >+ http://groups.google.pl/groups?q=zawieszenie+group:p
    l.soc.prawo.podatki&start=30
    >+ &hl=pl&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&scoring=d&selm=32j7nuc4
    197ikfujp86afvc2rpvpqi0enj%4
    >+ 04ax.com&rnum=34

    Nie wiem, nie powiem :)

    >+ VAT-7 moge zlozyc, nie ma problemu.

    Masz na myśli VAT-7 czy VAT-Z ?
    Jeśli nie ma problemu - to ja bym nie próbował komplikować sobie życia
    przestawaniem bycia podatnikiem VAT :) Bycie VATowcem *nie* wynika
    z bycia przedsiębiorcą, można nie mieć DG a być VATowcem.

    >+ Dalej. Ooo, tu jest optymistycznie.

    :)
    No to może być OK.
    Ja miałem na myśli głównie fakt że *w ZUSie* nie ma "zawieszenia" !

    [...]
    >+ Klne sie, ze nie bedzie kosztow :) Ba, nawet wyjade z kraju, zeby ktos
    >+ mnie nie posadzil o "prowadzenie" czegokolwiek oprocz samochodu !

    Acha. Zakładając że spróbujesz się nie wyrejestrować w US - to co
    zrobisz jeśli US zacznie cię szukać wskutek np. znalezienia jakiegoś
    błędu w (starej) deklaracji ?

    [...]
    >+ Polatac z papierami chyba warto. Laczna kwota jaka polyka mi panstwo za sam ZUS
    >+ to dochod miesieczny niejednego Polaka przeciez...

    Ano...

    >+ POdsumowujac: mam DG na KPiR + VAT. Chce na 1 caly miesiac zaprzestac/zawiesic/
    >+ zaniechac/porzucic/zapomniec/wyrejestrowac dzialalnosc tak, by nie musiec za
    >+ duzo placic (najlepiej nic) za ponowne przywrocenie.

    Wziąć konsultacje u Cezarego :) (owego CEFa), albo w jakimś biurze
    podatkowym po przeprowadzeniu testu czy pierwsze słyszą o "czasowym
    zamknięciu" DG :)

    pzdr, Gotfryd