  • Data: 2009-02-03 22:20:18
    Temat: Re: Zaprzestanie DG i zgłoszenie tego faktu w ZUS
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 3 Feb 2009, M wrote:

    > Czy może ktoś mi podać jaka jest podstawa prawna terminu 14 dni?

    IMO art.44 ustawy o SUS:

    Wyrejestrowanie DG jest "zmianą w stosunku do danych podanych
    w zgłoszeniu". Zdecydowanie.

    > Co się dzieje w przypadku znacznego (na przykład rok) przekroczenia terminu
    > złożenia takiego zgłoszenia? Czy ZUS może za to ukarać i jak? Czy przez ten
    > czas faktycznego niewykonywania DG ZUS ma prawo żądać składek
    > ubezpieczeniowych? Podejrzewam, że ma

    Ściślej: ma postawy *przyjąć*, że ubezpieczony jest ubezpieczony.
    Ma oświadczenie.
    A udowodnienie że się czegoś *nie* robiło jest dość trudne.
    AFAIR w archiwach grupy powinny byc informacje o przypadkach wygrania
    spraw o "stwierdzenie nieprowadzenia DG" z ZUSem.

    pzdr, Gotfryd