  • Data: 2005-05-21 12:08:44
    Temat: Re: Zapłata za fakturę z ROR
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > ^^^^^^^^^^^^^^^

    > Przecież tam jest wyraźnie: jeśli konto jest utrzymywane *w związku*
    > z DG to odsetki są przychodem z DG.
    > Pytaniem jest - po czym poznać "związek konta z DG" jak nie po
    > tym iż dokonuje się na tym koncie transacji... związanych z DG (to
    > ty użyłeś tego określenia :)) ??

    Nie wiem, nie wiem ... :) A co jak bedzie 80 przelewow zwiazanych z
    dg, a 280 nie zwiazanych. Co - proporcja ? :) Poza tym sprawa
    podstawowa, kto i w jaki sposob i przy jakiej okazji sprawdzi skad
    takie ptrzelewy wychodzily. Malo realne mi sie wydaje, aby ktos tak z
    wlasnej inicjatywy badal ta kwestie, moze ewentualnie jak ktos sie
    kasowo ksieguje... hmm. Poza tym, hmmm, czy ewentualne oplaty za te
    przelewy wtedy staly by sie kup ?

    > z DG". I sądy równo uznały iż owszem, fakt że podatnik nie ujął
    > samochodu (albo jakiegoś innego ST) w ewidencji, nic nie
    > amortyzował i nic nie odliczał - nic nie znaczy. Skoro ustawa
    > stanowi że wystarczy "używanie w DG" to wystarczy - i łup
    > podatkiem "z tytuły uzywania dla celów DG".

    No wiesz, sądy w Polsce to sa nieobliczalne. Powinny byc zaklady
    bukmacherskie na wyroki. Ale to nie znaczy, ze nalezy sie dawac
    oglupic, jesli cos jest dramatycznie sprzeczne ze zdrowym rozsadkiem.
    A tamtym podatnikom wspolczuje. Jednakze jakos tak mysle, ze po
    zetknieciu sie z takim absurdem, juz to sobie jakos "odbili". I tak
    oto sie tworzy w Polsce "praworzadnosc" i "szacunek dla prawa".

    > Tylko dlatego iż dało się udowodnić iż podatnik owym samochodem
    > jeździł (czy innego ST stosownie uzywał) "do celów DG".
    > Przyznam iż nie widać powodu dla którego z odsetkami miałoby
    > być inaczej...

    Moze i nie widac, cholera, zaczynam sie obawiac, ze mi mydelniczke
    zalicza do srodkow trwalych i kaza opodatkowac w remanencie koncowym.
    :-) Lezala bowiem ponad rok w siedzibie firmy i co gorzej byla uzywana
    w czasie czynnosci zwiazanych z dg, co zapewne liczni swiadkowie beda
    w stanie potwierdzic w sadzie.

    marekz