  • Data: 2005-05-21 15:11:56
    Temat: Re: Zapłata za fakturę z ROR
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 21 May 2005, MarekZ wrote:
    [...]
    > + Nie wiem, nie wiem ... :) A co jak bedzie 80 przelewow zwiazanych z dg, a 280
    > + nie zwiazanych. Co - proporcja ? :)

    Patrz niżej :)

    > + Poza tym sprawa podstawowa, kto i w jaki
    > + sposob i przy jakiej okazji sprawdzi skad takie ptrzelewy wychodzily. Malo
    > + realne mi sie wydaje, aby ktos tak z wlasnej inicjatywy badal ta kwestie,

    Może wyjść "przy okazji"...

    > + moze ewentualnie jak ktos sie kasowo ksieguje... hmm. Poza tym, hmmm, czy
    > + ewentualne oplaty za te przelewy wtedy staly by sie kup ?

    Na zdrowy rozum tak - a czy nie ma przepisu-pułapki to nie pamiętam :)

    > + > z DG". I sądy równo uznały iż owszem, fakt że podatnik nie ujął
    > + > samochodu (albo jakiegoś innego ST) w ewidencji, nic nie
    > + > amortyzował i nic nie odliczał - nic nie znaczy. Skoro ustawa
    > + > stanowi że wystarczy "używanie w DG" to wystarczy - i łup
    > + > podatkiem "z tytuły uzywania dla celów DG".

    Wracając do kwestii "X przelewów DG Y przelewów bez DG" - podobnie
    nikogo by nie interesowało ILE tych przelewów było - sąd również
    nie badał czy ów samochód był wykorzystywany TYLKO w DG - ale
    sprawdzał przesłankę ustawową (jest tu Maddy ? ;) coś o "przesłankach"
    kiedyś pisała :)) pt. "był używany w DG". Był ? był. Wystarczy.

    > + No wiesz, sądy w Polsce to sa nieobliczalne.

    Akurat ten wyrok opierał się na żelaznej regule: "jak coś zapisano
    wyraźnie w ustawie to liczy się to co zapisano a nie to co tam
    POWINNO być".

    > + Powinny byc zaklady
    > + bukmacherskie na wyroki. Ale to nie znaczy, ze nalezy sie dawac oglupic,
    > + jesli cos jest dramatycznie sprzeczne ze zdrowym rozsadkiem.

    Poczytaj wyroki NSA: "trizumem jest iż wykładnia językowa ma
    pierwszeńtwo".

    > + A tamtym
    > + podatnikom wspolczuje. Jednakze jakos tak mysle, ze po zetknieciu sie z takim
    > + absurdem, juz to sobie jakos "odbili". I tak oto sie tworzy w Polsce
    > + "praworzadnosc" i "szacunek dla prawa".

    Tu to masz całkowitą rację - bo to ustawodawca wpędza obywatela w takie
    zamieszania :(

    > + > Przyznam iż nie widać powodu dla którego z odsetkami miałoby
    > + > być inaczej...
    > +
    > + Moze i nie widac, cholera, zaczynam sie obawiac, ze mi mydelniczke zalicza do
    > + srodkow trwalych i kaza opodatkowac w remanencie koncowym. :-)

    A nie nie.
    Po owym (owych ?) wyroku(ach) ktoś puknął się w czoło i w końcu Sejm
    zmienił ten absurdalny zapis. Niestety nie przez uproszczenie ale
    przez skomplikowanie...
    Teraz jest:
    +++
    2. Przychodem z działalności gospodarczej są również:
    1) przychody z odpłatnego zbycia wykorzystywanych na potrzeby związane z
    działalnością gospodarczą [...] będących:
    a) środkami trwałymi,
    b) składnikami majątku, [...opis wyposażenia...]
    c) wartościami niematerialnymi i prawnymi

    - ujętych w ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych
    i prawnych,
    ----

    :)

    --