  • Data: 2010-10-22 08:28:56
    Temat: Re: Zapłata z konta osoby trzeciej
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 22 Oct 2010, Maciek wrote:

    > Dzięki za pomoc (to do wszystkich piszących w tym wątku). Przelew
    > odesłany,

    Przecież tego:
    - nie chciałeś (o ile pamiętam, tak pisałeś, że czujesz się przywiązany
    do kwoty zapłaty ;))
    - nie musiałeś robić
    ...no i ze względu na art.356 KC:
    _117.html
    (przeczytaj!) nie jest/nie była to czynność "nielegalna".

    > ma dojść z właściwego konta. Zobaczymy kiedy :->

    Wszyscy Ci pisali, że masz żądać *oświadczenia*, iż ta wpłata stanowi
    zapłatę - bo rzeczywiście jest możliwy "myk" z przypomnieniem sobie :P
    przez wpłacającego, że coś omyłkowo zapłacił w okresie między
    przedawnieniami zapłaty i zwrotu.
    Nie śledziłem zbyt uważnie, ale chyba mowy o konieczności zwrotu
    nie było?
    Teraz to jak płacący chciałby Ci oddać pięknym za nadobne i to
    z nawiązką, może próbować złożć wpłatę do depozytu albo zaaplikować
    podobną niespodziankę.
    Wersja tłumaczenia w razie takiej złośliwości:
    Co on biedny ma zrobić, skoro wie że zapłacono a przelew wrócił? ;)

    pzdr, Gotfryd