  • Data: 2004-09-14 15:39:02
    Temat: Re: Zamknięcie firmy a rachunek bankowy
    Od: "toster" <t...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Zakonczylem jednoosobowa dzialalnosc gospodarcza, ale nie zamknalem
    > rachunku bankowego (czekam jeszcze na zalegle wplywy, poza tym
    > to konto bardzo mi sie podoba i nie chcialbym go likwidowac).

    Obawiam się, że będziesz na bakier z prawem, jeśli nie zlikwidujesz tego
    konta w ślad za likwidacją DG. Nie mam pojęcia jak długo możesz jeszcze
    utrzymać takie konto.
    Poza tym, weź pod uwagę, że wszelkie przelewy wychodzące pochodzić będą od
    firmy "P.P.H. Jan Kowalski", a nie od Jana Kowalskiego, zatem możesz mieć
    problemy. Bank może też odrzucić przelew przychodzący dla Jana Kowalskiego,
    bo nie ma takiego klienta.
    Moim zdaniem takie konto może sprawić Ci więcej kłopotu niż pożytku.
    Jesli podoba Ci się ten bank, to nie możesz załozyć w nim zwykłego konta?

    > Ale powstal problem: bank nie odlicza podatku od odsetek uzyskanych
    > na tym koncie, a nie chcialbym miec do czynienia z skarbowka. Czy
    > moge np. te odsetki odliczyc w zeznaniu rocznym? Albo jak inaczej
    > rozwiazac ten problem?

    Jeśli masz to konto wyczyszczone i podejmiesz, przelejesz szybko kasę, gdy
    te zaległe wpływy na konto wejdą, to odsetki będą groszowe. Jak je
    rozliczyć - nie wiem.
    Chyba w rocznym.
    T.