    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Założenie drugiej działalności gospodarczej
    Date: Thu, 21 Aug 2003 00:15:21 +0200

    On Wed, 20 Aug 2003, Boguslaw Szostak wrote:

    >+ Użytkownik "Budzik"[...]
    [....mnie dopada...]
    >+ > A jest taki???
    >+ > Czego miałby dotyczyć - posiadania dwóch wpisów do EDG?
    >+ > Co znaczy dwie działalności - przecież de facto działalność to osoba
    >+ > fizyczna - chyba że była to mała, trochę złośliwa podpowiedź?
    >+
    >+ Ano wlasnie...
    >+ S.c niejest "przedsiebiorca".
    >+ Przedzsiebiorca jest osoba fizyczna i to ona jako przedsiebiorca jest
    >+ rejestrowana w rejestrze dg.
    >+
    >+ Wiec co czlowiek chce tak naprawde zrobic ? zarejestrowac sie jakodwoch
> [...]

    Nie wiem czy czytałeś początek: chce prowadzić z tym samym
    wspólnikiem dwie S.C. i traktować je jako *osobne* podmioty
    (nie mówię o osobach prawnych :)).
    Załóżmy dla ustalenia uwagi: na przykład żeby jedna z tych
    S.C. była "VAT" a druga "nieVAT" (dla różnych podmiotów
    tak się da, dla jednego - nie).
    Ja mam wątpliwości, niektórzy pisali że "oczywiście" :)
    Może by trzeba prawników przyhaczyć, czy dwie wpółwłasności
    (tych samych wspólników) stanowią jedną całość. Argument
    że wkłady moga być różne sugeruje "nie", ale IMHO to jest
    słaby argument - jako że wszelka odpowiedzialność jest
    solidarna bez względu na proporcje !

    pozdrowienia, Gotfryd