  • Data: 2006-03-14 00:22:48
    Temat: Re: (Załamana) Proszę o poradę - coś jest chyba nie tak ?
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Dorota_29 wrote:
    > Witam .
    >
    > Jestem nowa na grupie i jeśli użyję jakichś niefachowych określeń , to
    > proszę o wyrozumiałość.
    >
    > Jestem sparaliżowana informacją , którą dzisiaj otrzymałam i chciałabym ją
    > potwierdzić,lub zaprzeczyć - proszę o pomoc ! ! !
    >
    > Kilka lat temu zapłaciłam zadatek na zakup nieruchomości. Nic z tego nie
    > wyszło .
    > Sąd nakazał dłużnikowi spłatę podwojonej kwoty zadatku wniesionego przeze
    > mnie + odsetki.
    > W zeszłym roku otrzymałam od komornika należną mi z tytułu egzekucji kwotę
> [...]

    Jedyne co widzę to:
    Art. 21.
    1. Wolne od podatku dochodowego są:

    3) otrzymane odszkodowania, jeżeli ich wysokość lub zasady ustalania
    wynikają
    wprost z przepisów odrębnych ustaw lub przepisów wykonawczych
    wydanych na podstawie tych ustaw, z wyjątkiem: ("z wyjątkiem" nieistotne)

    3b) inne odszkodowania otrzymane na podstawie wyroku lub ugody sądowej do
    wysokości określonej w tym wyroku lub ugodzie, z wyjątkiem odszkodowań:
    a) otrzymanych w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą,
    b) dotyczących korzyści, które podatnik mógłby osiągnąć, gdyby mu
    szkody nie wyrządzono,

    Natomiast w praktyce nie wiem, czy zwrot drugiej części zadatku można
    potraktować jako odszkodowanie. Wydaje mi się, że tak.