    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zakup towaru przed otwarciem DG - czy mozna?
    Date: Thu, 24 Feb 2005 12:50:36 +0100

    On Thu, 24 Feb 2005, MarekZ wrote:

    > + formie zapytania wnioskuje z dosc wysokim prawdopodobienstwem, ze takowa
    > + podstawa nie istnieje :-)

    Powiem tak: przez kilka lat kiedy jestem na grupie i kiedy jeszcze
    Orka wzmiankowała o owym "braku" nie pojawił się nikt ktoby taką
    podstawę podał :)

    > + > Jeśli kierujesz się przykładami które były na grupie :) to dotyczyły
    > + > one *środków trwałych* [...]
    > +
    > + Moze sie jakos da zaksiegowac najpierw "na wyposazenie"

    Wyposażenie nie przejdzie. Z tego samego powodu: "brak podstawy
    prawnej" !
    Tylko dla wybranej pozycji - ST (ale już nie WNiP, czyli np.
    programów !) jest wyjątek. Ogólna zasada jest prosta: nabycie
    jest kosztem jeśli zostało dokonane *w celu osiągnięcia przychodu*
    - w tym przypadku gospodarczego. A IMO jak ktoś zezna że "kupił
    żeby sprzedać albo zużyć w DG" to właśnie wyłożył że w momencie
    kupna już *prowadził* DG... (i pytanie - "to dlaczego nie zgłosił
    do US i ZUS że "prowadzi" :))

    > + > Podstawa prawna: art. 22a.1 ("stanowiące własność podatnika" !)
    > +
    > + No jak juz kupil, to z pewnoscia stanowi to jego wlasnosc.

    Nie o to chodzi.
    Idzie o fakt że do "wpuszczenia w koszty" *wystarczy* żeby ST
    był własnością podatnika !! (to że przez amortyzację stanowi
    już szczegół uboczny :))
    Zasadą ogólną jest "nabycie w celu..." !! - sama własność
    nie wystarcza do *uznania za koszt* !
    Kupić sobie można - nawet jacht jak ktoś lubi ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)