  • Data: 2005-02-23 16:15:16
    Temat: Re: Zakup towaru przed otwarciem DG - czy mozna?
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Rafal M" <m...@p...gazeta_NO_SPAM_.pl> napisał w wiadomości
    news:cvi4f9$1qp$1@inews.gazeta.pl...

    > 2 miesiace roznicy. Przyklad: dostaje fvat proforma 1 marca, 1 maja
    > dostaje towar wraz z fvat, place clo + vat i powiedzy od 15 maja
    > rozpoczynam dzialalnosc. Bedzie to zgode z prawem? (czy bede mogl ta fvat
    > wrzucic w koszta?).

    Uwazam, ze:
    odpis vat nie wchodzi w rachube
    wrzucenie w koszty kwoty brutto wchodzi w rachube (ale moze byc w
    przyszlosci powodem sporu z organami skarbowymi).

    Jednak poczekal bym na opinie osob bedacych bardziej w temacie.

    Jezeli chcesz aby wchodzil w rachube odpis podatku vat, data faktury (oraz
    data sprzedazy) musi byc juz w trakcie prowadzenia dg.

    Moja sugestia (dla powyzszego przykladu): zarejestruj dg z data od 1 maja w
    UM (100 zł), zloz wniosek o regon (bezplatnie). Zostaw komus wypelniony
    vat-r aby ewentualnie go zlozyl jak do niego zadzwonisz, ze ma to zrobic
    (mozesz tez sam zlozyc, ale nie jest to bezplatne, nieco ponad 150 zł
    kosztuje). Nie rejestruj sie w zus. Jesli de facto nie rozpoczniesz
    dzialalnosci, koszty zamkna sie w tych 100 zł (wrocisz, to sie ewentualnie
    wykreslisz z ewidencji, albo zostawisz sobie wpis "na kiedys", wykreslenie
    jest bezplatne). Jesli bedziesz chcial rozpoczac dg, to sie zglosisz do zus
    z opoznieniem (niczego to nie spowoduje konkretnego, zakladajac ze skladki
    oplacisz w terminie i w prawidlowej wysokosci, bo za maj bedziesz mial czas
    do ok. 10-tego czerwca).

    To taka ramowa idea, ktora mozesz sobie dopracowac/udoskonalic.

    marekz