    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Sat, 27 Jun 2015 22:47:52 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Zakup samochodu od osoby fizycznej nie prowadzącej DG
    <s...@p...org>
    <1...@i...dyndns.org.invalid.150625.invalid>
    <s...@p...org>
    <1...@i...dyndns.org.invalid.150626.invalid>
    <s...@p...org>
    <1...@i...dyndns.org.invalid.150626.invalid>
    <s...@p...org>
    <1...@i...dyndns.org.invalid.150626.invalid>

    A. Wstęp, czyli materiały źródłowe:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,29,147,938,,
    ,ustawa-z-dnia-2072004-r-o-swobodzie-dzialalnosci-go
    spodarczej.html

    B. Zasady prawne.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Norma_prawna
    http://prawo-administracyjne.wyklady.org/wyklad/782_
    racjonalny-prawodawca.html
    http://www.zielona-gora.po.gov.pl/index.php?id=180
    http://sciaga.pl/tekst/31241-32-prawo_rzymskie_najwa
    zniejsze_paremie_lacinskie

    C. Meritum.
    Jedziemy:

    On Fri, 26 Jun 2015, 9...@3...204857.invalid wrote:

    > Wojciech Bancer
    >
    > I, żeby zakończyć jałowa dyskusje

    Nie taka ona znowu jałowa jak się zdaje ;)

    [...]

    > Tylko wskaż proszę przepis, że "nazwa" podlegająca wpisowi do CEIDG jest
    > tożsama z firmą...

    1. Zasada podstawowa: prawo nie składa się WYŁĄCZNIE z przepisów, ale
    również "zasad prawnych". Zasady te stosuje się w przypadku wątpliwości,
    przepisów sprzecznych itp.

    2. Prawnicy wywiedli, że ratio legis, czyli zasada racjonalności
    ustawodawcy skutkuje uznaniem, że jeśli w jednej ustawie ustawodawca
    posługuje się dwoma różnymi określeniami, to te określenia NA PEWNO
    nie są tożsame (jakby mu chodziło o to samo, to by użył tego samego
    określenia). Pytać prawników "legalnie uczonych", bo ja amator jestem,
    to wnioski z twierdzeń kojarzę ale przeprowadzić dowodu nie umiem ;>

    3. Ustawa o swobodzie DG posługuje się:
    - alternatywą wykluczającą, cytuję:
    +++
    2. Dane, o których mowa w ust. 1 pkt 11, obejmujš imię i nazwisko
    albo firmę pełnomocnika oraz odpowiednie dane okreœlone
    w ust. 1 pkt 1, 1a i 3-6.
    ---

    Zapis ten dowodzi, że ustawodawca ma pełną swiadomość, że W ZAKRESIE
    TEJ USTAWY imię i nazwisko nie są tożsame z firmą.
    Ni mniej ni więcej, *jeśli* istnieje firma nie składająca się
    wyłącznie z imienia i nazwiska, to korzystając z formuły "albo"
    zobowiązany *nie* podaje firmy.

    Dalej:
    +++
    Art. 25. 1. Wpisowi do CEIDG podlegajš:
    1) firma przedsiębiorcy oraz jego numer PESEL, o ile taki posiada;
    ---

    Ergo, w CEIDG *musi być wpisana firma*
    Znaczy JEDNA Z POZYCJI w CEIDG to właśnie "firma".

    Dalej, z "zasad prawnych", jeśli w CEIDG istnieją dwa wpisy, z których:
    - jeden to imię i nazwisko
    - drugi to nazwa spełniająca definicję firmy z KC
    ...to pamiętając o świadomości ustawodawcy co do rozróżnienia
    między firmą a imieniem i nazwiskiem, mamy żądany przez Ciebie dowód.

    Ta pozycja która *może* nie składać się tylko z imienia i nazwiska
    jest właśnie "firmą" - bo firma ma być z CEIDG.
    I jakby firmą Tristana nie było b7-cośtam imię i nazwisko, to
    w tej pozycji byłoby WTEDY samo imię i nazwisko - i to byłaby
    firma właśnie (wtedy tożsama z imieniem i nazwiskiem).

    > Dziękuję.

    Proszę.

    Apeluję uprzejmie i nienegowaniu faktu, że prawo składa się
    NIE TYLKO z przepisów.

    :D

    pzdr, Gotfryd