  • Data: 2015-06-26 00:18:52
    Temat: Re: Zakup samochodu od osoby fizycznej nie prowadzącej DG
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 24 Jun 2015, J.F. wrote:

    [...]
> [...]
    [...]
    > No, watek zdryfowal na to czy to "firma i ja", "ja i firma" czy tylko "ja".
    > A tu dodatkowe fakty, ja sie na tych nowych przepisach juz nie znam
    > ale jak sie ma b7 dg do b7 sc ? Formalnie chyba nijak ..

    Ależ ma.
    Standardowo skutek zależy od ustawy, w konkretniej od definicji DG
    w danej ustawie.
    DG OF do SC tejże samej OF w zakresie VAT ma się nijak (odrębny podmiot),
    jednak w zakresie sporej części pozostałych przypadków ma się per
    "#include" ;)
    Znaczy wymienione osoby są przedsiębiorcami (obie, odrębnie), i np.
    podatek dochodowy rozliczają "z udziału" jako oni.
    Przedsiębiorcami w myśl KC i "swobody" też są oni (a nie SC), zaś
    przedsiębiorstwo jest we współwłasności łącznej.

    pzdr, Gotfryd