eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiZakup motocykla typu cross/enduro na firmę informatyczną › Re: Zakup motocykla typu cross/enduro na firmę informatyczną
  • Data: 2011-07-25 11:02:18
    Temat: Re: Zakup motocykla typu cross/enduro na firmę informatyczną
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 25-07-2011 12:29, jureq pisze:

    > A nie bycie środkiem trwałym (uznanie za środek trwały)?

    Może od początku - środkiem trwałym jest każdy przedmiot mający
    przewidywany okres użytkowania dłuższy niż rok. To jest definicja
    naukowa. Co oznacz, że coś jest środkiem rtwałym samo z siebie, tylko z
    uwag na swoje cechy, a nie czyjąś decyzje (uznanie za....)

    Przepisy określają, kiedy coś co teoretycznie jest ŚT nie musi być za
    takowe uznane dla celów podatkowych (ustawa o rachunkowości daje więcej
    luzu, bo samy sobie mamy ustalić co będzie ŚT a co nie, w polityce
    rachunkowości się to zapisuje).
    Nie musi, ale zawsze może. Przysłowiowy długopis moze być ŚT. Mam taki,
    którego używam coś ze 3 lata.

    To raz.

    Dwa - chciałabym zwrócić uwagę na jeden myk dotyczący tanich samochodów
    osobowych, które nie muszą być wpisywane do EŚT, bo przepisy podatkowe
    na to pozwalają (czyli te mityczne "poniżej 3500zł).

    Obowiązek prowadzenia kilometrówki dotyczy samochodów "nie wpisanych do
    EŚT" a nie np. nie będących własnością podatnika.
    Czyli jeżeli wykupujemy z leasingu samochód za 2tys zł (albo mniej,
    właśnie mam przed sobą fakturę na civica za 650zł), to nie mamy
    obowiązku go wpisywać do EŚT.
    Ale jeżeli go nie wpiszemy to musimy prowadzić kilometrówkę ze wszelkimi
    tego konsekwencjami.
    To samo dotyczy samochodów nabytych z zamiarem zbycia prze upływem 12
    miesięcy i w związku w tym wrzuconych w koszty bezpośrednio.

    Warto o tym pamiętać.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813