  • Data: 2005-03-18 19:16:13
    Temat: Re: Zakład emer. rentowy czyli dziwne zabiegi z PITem
    Od: "wektor" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "koralfx" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:d1e75b$9kp$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > To nie zus tylko zakład emer. rent. MSWiA.
    >

    > Oczywiscie jestem swiadomy ze nie podałem szczegółów, ale mnie
    chodzi o
    > jedna sprawę:
    > czy mozna płacić podatek za coś czego się nie dostało:
    >
    > teoretycznie zaliczka na podatek została pobrana ale jak wynika z
    pitu za
    > mała o ok. 1000zł
    >
    > to 1 problem
    > 2 problem to taki ze przez owe 17.000zł został przkroczony próg
    podatkowy za
    > który trzeba bedzie zapłacić dodatkowo większy podatek.

> [...]

    Nie znam rozliczeń w zakładzie emerytalno-rentowym MSWiA, ale myślę,
    że są podobne jak w ZUS.
    Prawdopodobnie potrącenie z renty/emerytury dotyczy nienależnie
    pobranego świadczenia w 2003 r. lub w latach poprzednich. W ZUS, przy
    zachowaniu pewnych warunków, wzajemne wyrównanie rachunków między ZUS
    a świadczeniobiorcą polega na tzw. dobrowolnej wpłacie tego ostatniego
    na fundusz ubezpieczeń społecznych, co jest dla świadczeniobiorcy
    korzystniejsze od zwrotu nienależnie pobranej renty/emerytury.
    Niestety, taka "dobrowolna" wpłata wlicza się do przychodu
    świadczeniobiorcy.
    Do rozliczenia rocznego trzeba wpisać kwoty podane w PIT otrzymanym z
    zakładu emerytalno-rentowego, najlepiej po wcześniejszym wyjaśnieniu
    wątpliwości.
    W ZUS nie ma z tym problemu.

    wa